Mail instellen in 000webhost.com

Status
Niet open voor verdere reacties.

pctje1205

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2015
Hallo iedereen

Ik heb bij Freenom een domein aangevraagd, de DNS instellingen laten regelen door Cloudflare en via een CNAME record mijn website laten hosten door 000webhost.com. Ik wou nu mijn email ook via 000webhost laten forwarden maar als ik naar "Manage email" ga zegt ie dat ik een parked domain moet instellen. Ik heb nu het domein laten pointen naar mijn website omdat ik nog SRV records in heb gesteld voor een Minecraft server. Is er een manier om mijn mail toch te laten doorsturen naar Google Mail door 000webhost maar de nameservers van Cloudflare te behouden? In de bijlage de melding van 000webhost en de CNAME records.

Alvast bedankt!

Bijlagen

• helpmij 001.png
    helpmij 001.png
    18,9 KB · Weergaven: 54
  • helpmij 002.png
    helpmij 002.png
    12,9 KB · Weergaven: 31
Heb je de mogelijkheid tot het beheren van de DNS MX records?
Daarmee moet je de mail kunnen laten uitkomen bij de Google mailservers.
Zo niet, wordt het lastig denk ik.

Heb je de mogelijkheid tot het beheren van de DNS MX records?
Daarmee moet je de mail kunnen laten uitkomen bij de Google mailservers.
Zo niet, wordt het lastig denk ik.

Ja, ik doe het via Cloudflare. Hoe stel ik dit dan in? Al bedankt voor de moeite! Na even rond googlen vond ik dat ik een G suite account nodig heb en dat dat betalend is. Is er misschien toch nog een mogelijkheid om de mails door te sturen?

Laatst bewerkt:
Hmm... Is het misschien mogelijk om de MX records te gebruiken van Yahoo, Skynet, Microsoft,... en dan alle mails van dat account door te sturen naar mijn G-mail? G suite kost namelijk 50 per jaar en aangezien ik het niet voor een bedrijf doe, is het nogal stom om daar geld aan te verspillen...

Wellicht is het dan handiger om toch de MX records van 000webhost.com te gebruiken.
Het lijkt me dat het dan toch vanuit daar opgelost moet worden, een e-mail forward is meestal wel standaard bij een hosting pakket...
Bij ons in ieder geval wel :rolleyes:

Ik weet niet of Yahoo, Skynet, Microsoft,... een forward optie hebben, ik ben daarmee niet bekend genoeg mee.

Hallo iedereen

Ik heb bij Freenom een domein aangevraagd, de DNS instellingen laten regelen door Cloudflare en via een CNAME record mijn website laten hosten door 000webhost.com. Ik wou nu mijn email ook via 000webhost laten forwarden maar als ik naar "Manage email" ga zegt ie dat ik een parked domain moet instellen. Ik heb nu het domein laten pointen naar mijn website omdat ik nog SRV records in heb gesteld voor een Minecraft server. Is er een manier om mijn mail toch te laten doorsturen naar Google Mail door 000webhost maar de nameservers van Cloudflare te behouden? In de bijlage de melding van 000webhost en de CNAME records.

Alvast bedankt!
Ik heb een andere vraag voor je, hoeveel ruimte krijg je eigenlijk als je je domein daar host en blijft je url gelijk aan je domein of krijgt het net zoals bij de gratis domeinnaam van hun een subdomein van hun voor je naam?

Ik heb een andere vraag voor je, hoeveel ruimte krijg je eigenlijk als je je domein daar host en blijft je url gelijk aan je domein of krijgt het net zoals bij de gratis domeinnaam van hun een subdomein van hun voor je naam?

In de bijlage een overzichtje van de ruimte en je krijgt een subdomein maar als je al een domein hebt kan je dat doorverwijzen.

Bijlagen

• Image 1.png
    Image 1.png
    43,1 KB · Weergaven: 51
Wellicht is het dan handiger om toch de MX records van 000webhost.com te gebruiken.
Het lijkt me dat het dan toch vanuit daar opgelost moet worden, een e-mail forward is meestal wel standaard bij een hosting pakket...
Bij ons in ieder geval wel :rolleyes:

Ik weet niet of Yahoo, Skynet, Microsoft,... een forward optie hebben, ik ben daarmee niet bekend genoeg mee.

Email forward zit er inderdaad bij maar dan moet ik hun nameservers invoeren bij mijn domein en die van Cloudflare eruit gooien dus dan kan ik geen SRV records instellen en zo de server niet hosten op dezelfde domeinnaam...

In de bijlage een overzichtje van de ruimte en je krijgt een subdomein maar als je al een domein hebt kan je dat doorverwijzen.

Dat het een subdomein krijgt als je bij hun gratis een account neemt had ik al begrepen maar ik bedoel, als ik hun hosting koppel aan mijn eigen domeinnaam zonder hosting door dns verwijzing, staat hun naam dan nog steeds in de url?

Dat het een subdomein krijgt als je bij hun gratis een account neemt had ik al begrepen maar ik bedoel, als ik hun hosting koppel aan mijn eigen domeinnaam zonder hosting door dns verwijzing, staat hun naam dan nog steeds in de url?

Neen, door de CNAME verwijzing komt www.domein.com in je adresbalk dus niet domein.000webhost.com.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan