Hey,
Ik wil graag een 'workbook' splitsen hiervoor moet telkens 1 unieke sheet en 1 sheet met brongegevens mee gekopieerd worden.
Nu heb ik de volgende code
ALs ik de code zijn werk laat doen krijg ik telkens nieuwe bestanden met 1 sheet.
Ik heb echter nu een tweede sheet nodig zodat ik de verwijzingen kan blijven gebruiken voor sheet1.
Deze tweede sheet moet dus altijd mee gekopieerd worden.
Wat en hoe moet ik het zo aanpassen dat er wel telkens een unieke sheet wordt meegenomen+ de sheet met alle brongegevens.
Ik hoop namelijk dat op die manier de verwijzingen meegenomen worden die ik heb gemaakt.
In het voorbeeld bestand zitten geen verwijzingen is.
Is dit ook nog iets waar ik rekening mee moet houden of mag ik er van uitgaan dat alle verwijzingen automatisch meegenomen worden naar het nieuwe bestand.
Groet,
Covux
Bekijk bijlage SplitsenHelpmij.xlsx
Ik wil graag een 'workbook' splitsen hiervoor moet telkens 1 unieke sheet en 1 sheet met brongegevens mee gekopieerd worden.
Nu heb ik de volgende code
Code:
Sub Splitbook()
Dim xPath As String
xPath = Application.ActiveWorkbook.Path
Application.ScreenUpdating = False
Application.DisplayAlerts = False
For Each xWs In ThisWorkbook.Sheets
xWs.Copy
Application.ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=xPath & "\" & xWs.Name & ".xlsx"
Application.ActiveWorkbook.Close False
Next
Application.DisplayAlerts = True
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
ALs ik de code zijn werk laat doen krijg ik telkens nieuwe bestanden met 1 sheet.
Ik heb echter nu een tweede sheet nodig zodat ik de verwijzingen kan blijven gebruiken voor sheet1.
Deze tweede sheet moet dus altijd mee gekopieerd worden.
Wat en hoe moet ik het zo aanpassen dat er wel telkens een unieke sheet wordt meegenomen+ de sheet met alle brongegevens.
Ik hoop namelijk dat op die manier de verwijzingen meegenomen worden die ik heb gemaakt.
In het voorbeeld bestand zitten geen verwijzingen is.
Is dit ook nog iets waar ik rekening mee moet houden of mag ik er van uitgaan dat alle verwijzingen automatisch meegenomen worden naar het nieuwe bestand.
Groet,
Covux
Bekijk bijlage SplitsenHelpmij.xlsx