Hallo,
In 'Factuur helpmij.xlms' zit een prachtige optie om een factuur in te boeken en er een pdf van te bakken. Dit werkt perfect op een notebook met WIN7 en Excel2010.
Nu heb ik dit bestand helemaal aangepast en passend gemaakt voor de werkzaamheden van mijn vrouw en daarna overgezet naar haar PC met WIN10 en Excel2007 en krijg ik een foutmelding op de regel waar de PDF wordt gemaakt.:
ActiveWorkbook.ExportAsFixedFormat xlTypePDF, ThisWorkbook.Path & "" & fac_nr & "_" & deb_naam & ".pdf"
Ik loop me suf te zoeken naar de verschillen maar kom er niet achter. Ook al andere codes geprobeerd van gelijksoortige oplossingen maar werken niet op de PC van mij lieve vrouw.
De gehele code staat hieronder waarvan de dikke regel dus als fout gegeven wordt.
Wie kan me helpen?
Grt Vincent
In 'Factuur helpmij.xlms' zit een prachtige optie om een factuur in te boeken en er een pdf van te bakken. Dit werkt perfect op een notebook met WIN7 en Excel2010.
Nu heb ik dit bestand helemaal aangepast en passend gemaakt voor de werkzaamheden van mijn vrouw en daarna overgezet naar haar PC met WIN10 en Excel2007 en krijg ik een foutmelding op de regel waar de PDF wordt gemaakt.:
ActiveWorkbook.ExportAsFixedFormat xlTypePDF, ThisWorkbook.Path & "" & fac_nr & "_" & deb_naam & ".pdf"
Ik loop me suf te zoeken naar de verschillen maar kom er niet achter. Ook al andere codes geprobeerd van gelijksoortige oplossingen maar werken niet op de PC van mij lieve vrouw.
De gehele code staat hieronder waarvan de dikke regel dus als fout gegeven wordt.
Code:
Sub inboeken()
With ThisWorkbook.Sheets("Factuur")
deb_nr = .Range("H6").Value
deb_naam = .Range("B6").Value
ex_btw = .Range("H35").Value
btw_laag = .Range("K35").Value
netto_laag = .Range("L35").Value
btw_hoog = .Range("M35").Value
netto_hoog = .Range("N35").Value
btw_tot = .Range("O35").Value
tot_bedr = .Range("H38").Value
fac_nr = .Range("H5").Value
fac_dtm = .Range("H4").Value
verv_dtm = .Range("K10").Value
.Copy
[B]ActiveWorkbook.ExportAsFixedFormat xlTypePDF, ThisWorkbook.Path & "\" & fac_nr & "_" & deb_naam & ".pdf"[/B]
ActiveWorkbook.Close False
Workbooks.Open ThisWorkbook.Path & "\Verkoopboek.xls"
wbnaam = ActiveWorkbook.Name
With Workbooks(wbnaam)
With .Sheets("Verkoopboek")
rij = .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Row
.Cells(rij, 1) = rij - 2
.Cells(rij, 2) = deb_nr
.Cells(rij, 3) = deb_naam
.Cells(rij, 5) = ex_btw
.Cells(rij, 6) = btw_laag
.Cells(rij, 7) = netto_laag