• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekenen van twee datum/tijd groepen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Santanerohelp

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2014
Beste allemaal,

Ik zou graag van twee datum/tijd groepen willen weten hoeveel (volledige) dagen en uren ertussen ligt.
Een voorbeeld: zie bijgevoegde Excel sheet.
Weet iemand een oplossing?

Hoor het heel graag.
Greetz,
JohnBekijk bijlage Bron.xlsx

Zoiets?
Code:
=AFRONDEN.BENEDEN(B4-A4;1)&" dg "&TEKST(REST(B4-A4;24);"uu:mm")&" u"
Heb het gevoel dat het nog wel simpeler kan eigenlijk... maar daar krijgen we vast nog wel wat suggesties voor.

Laatst bewerkt:
Zoiets?
Code:
=AFRONDEN.BENEDEN(B4-A4;1)&" dg "&TEKST(REST(B4-A4;24);"uu:mm")&" u"
Heb het gevoel dat het nog wel simpeler kan eigenlijk... maar daar krijgen we vast nog wel wat suggesties voor.

Beste AlexCEL... deze oplossing vindt ik nu al helemaal TOP... hartelijk dank, het werkt zoals bedoeld :-)
Greetz,
John

Beste AlexCEL... deze oplossing vindt ik nu al helemaal TOP... hartelijk dank, het werkt zoals bedoeld :-)
Greetz,
John

toch nog ff terug naar help.... hoe zou de formule eruit zien als ik de weekend en vakantiedagen wil vermeiden?
hetzelfde principe zoals in het excelbestand van eerder maar dan rekening houden met uitsluiting van weekend en vakantiedgn

Ik heb een sheet Feestdagen toegevoegd.
En de formule aangepast en de opmaak.

Bijlagen

Heb het gevoel dat het nog wel simpeler kan eigenlijk...
Moet de vraag natuurlijk niet complexer worden:d

Iets anders dan het idee van Piet Bom.

Code:
=INT(NETWORKDAYS(A4;B4;Table1[Holidays])-1+MOD(B4;1)-MOD(A4;1))&" dg "& TEXT(MOD(NETWORKDAYS(A4;B4;Table1[Holidays])-1+MOD(B4;1)-MOD(A4;1);1);"uu:mm")& " u"

Bijlagen

Moet de vraag natuurlijk niet complexer worden:d

Iets anders dan het idee van Piet Bom.

Code:
=INT(NETWORKDAYS(A4;B4;Table1[Holidays])-1+MOD(B4;1)-MOD(A4;1))&" dg "& TEXT(MOD(NETWORKDAYS(A4;B4;Table1[Holidays])-1+MOD(B4;1)-MOD(A4;1);1);"uu:mm")& " u"

AlexCEL, Piet Bom en VenA, ik ben onder de indruk van jullie know-how... hartelijk dank voor jullie input en hulp.
De oplossing van VenA is voor mij de meest bruikbare oplossing (de vraag wordt ook niet complexer :-) VenA)... ik zal de andere oplossingen wel meenemen in mijn kennisuitbreiding, elk leermoment is voor mij meegenomen.

Nogmaals hartelijk dank en tot een volgende keer.
Greetz,
John

Om een leermoment mee te geven: blijf van de 'Quote-knop' af.;)

De credits gaan overigens naar Piet Bom:thumb: Zelf heb ik er alleen wat in lopen 'snoeien'

Als de uitkomst van de formule correct is dan mag je de vraag nog even op opgelost zetten.

haha... ja ik zie het nu, zal die quote-knop voortaan met rust laten
Vraag had ik al als opgelost gezet...
tnx again
Greetz,
John
:d

@VenA,
Bedankt voor de credits.
Jij heb trouwens ook mooi snoeiwerk gedaan :thumb:
Ik moet trouwens ook toegeven dat ik dit wieltje niet zelf heb uitgevonden, maar gevonden met hulp van andere guru's op dit forum.
Ik heb al zo veel geleerd, dat ik niet eens meer weet wie die guru was. Sorry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan