• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verzamellijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

rokit10

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Hallo,

Ik durf het bijna niet te vragen, maar doe toch een poging.

Op ons werk moeten wij op een formulier bijhouden van wie hier dagelijks komen. Ik zou graag een lijst maken waar je de personen plus bedrijfsnaam kunt invoeren en waarop de tijd genoteerd wordt en de totaaltijd wordt uitgerekend. Dit lukt mij nog wel.....maar nu wil ik hier graag een extra tabblad aan toevoegen waar hij de tijd van de bedrijven bij elkaar optelt....en dit lukt mij niet.....De lijst bestaat dus uit 2 of 3 tabbladen....Verz1, verzm2. totaaluren. En als er van een bepaald bedrijf meerdere keren iemand aanwezig is geweest, moet die maar één keer op het tabblad "totaaluren" komen te staan met de totaaltijd. Ik heb een bijlage met een voorbeeld toegevoegd.

Mijn dank zou heel groot zijn als iemand hier een formule voor kon maken.

m.vr.gr.
Rokit10

Bijlagen

Probeer het eens met een draaitabel, een klein voorzetje heb ik op blad totaaluren gezet

Kees

Bijlagen

Zonder gegevens in het voorbeeldje blijft het natuurlijk gissen

Ben er bijna zeker van dat je tegen ik terug ben van mijn late shift dat je reeds een oplossing hebt.
Anders bekijk ik het nog deze avond.
Wat is het onderscheid tussen verzamel 1 en verzamel 2?
Kunnen de firma's op beide bladen voorkomen?

Ben er bijna zeker van dat je tegen ik terug ben van mijn late shift dat je reeds een oplossing hebt.
Anders bekijk ik het nog deze avond.
Wat is het onderscheid tussen verzamel 1 en verzamel 2?
Kunnen de firma's op beide bladen voorkomen?

Plongske, mijn dank zal heel groot zijn......als verzamel 1 vol is gaan we verder op verzamel 2, dus die moeten ook op het tabblad totaaluren komen.

als verzamel 1 vol is gaan we verder op verzamel 2
Dan moeten jullie wel enorm veel bezoekers krijgen per dag tegen dat je 65.526 rijen in Excel 2003 hebt ingeschreven en vanaf Excel 2007 zelfs 1.048.566 rijen:d
Ik zou inderdaad ook opteren om een draaitabel te gebruiken.
Ik heb toch ook een poging gewaagd met formules.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zoveel bezoekers krijgen we inderdaad niet......zal me eens verdiepen in de optie draaitabel...maar bedankt voor de medewerking :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan