• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik zoek een formule die verschil tussen prijzen berekend

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonnus

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2017
Goedendag beste mensen,

Ik ben op zoek naar een formule in excel die getallen van elkaar aftrekt maar daarbij een vaste beginwaarde heeft, bijvoorbeeld kolom A heeft meerder dezelfde getallen zoals 1005 en 1006.
de formule moet bij alle nummers 1005 de getallen in kolom B van elkaar aftrekken en bij 1006 weer opnieuw beginnen.
Voorbeeld :

voorbeeld reken formule.png

Bekijk bijlage Formulen aftrekken.xlsx

Laatst bewerkt:
Misschien doet dit wat je wilt: in C1 en kopiëren naar beneden:

Code:
=ALS(VERGELIJKEN(A1;A$1:A1;0)=RIJ();B1;VERSCHUIVING(B1;-1;0)-B1)

Deze formule is zodanig samengesteld, dat je geen problemen krijgt als je rijen tussenvoegt of verwijdert.

Bijlagen

Code:

Deze formule is zodanig samengesteld, dat je geen problemen krijgt als je rijen tussenvoegt of verwijdert.

Precies wat ik zocht !

Mijn dank is groot

Code:

Weet jij misschien ook een formule die het verschil tussen vanaf de eerste ID berekend,
voorbeeld:
A B C
1005 100
1005 105 5
1005 110 10
1006 ( en hier dan weer opnieuw)

Met vriendelijke groet

Anton

In het nieuwe voorbeeld trek je nu de getallen net andersom van elkaar af, maar goed:

In D1 en kopiëren naar beneden:

Code:
=B1-VERT.ZOEKEN(A1;A$1:B1;2;0)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan