• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wordt helemaal gek van draaitabel die niet luisterd :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

tshw3

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2017
Hallo Helpmij leden,

Ik ben druk bezig met mijn bestand en nu ook met een voorblad.
Heb als idee om bovenin een grafiek te doen, en in het tweede vak een tabel dat bijbesteld moet worden.

Nu krijg ik het alleen niet voor elkaar om mijn draaitabel goed neer te zetten op het werkblad.
Ik zou graag mijn 2 filters "Leverbaar" en "artikelen met vlag voor bijbestelling graag naast mijn draaitabel willen hebben i.p.v. erboven.
Dit moet toch mogelijk zijn? Ik kan het maar niet vinden op het internet of in excel zelf.

Zou iemand mij de gouden tip kunnen geven?
Bekijk bijlage Bronbestand Excel 2017 Teun R29.xlsm

Met vriendelijke groetjes,
Teun

Voeg een slicer in voor beide paginavelden, daarna kan je de paginafilters weghalen. Let wel: de drilldown geeft vervolgens alle waarden, niet de gefilterde. WIl je bij dubbelklik alleen de gefilterde waarden (records) zien, dan moet je de paginafiltervelden in de draaitabel laten staan.

Voeg een slicer in voor beide paginavelden, daarna kan je de paginafilters weghalen. Let wel: de drilldown geeft vervolgens alle waarden, niet de gefilterde. WIl je bij dubbelklik alleen de gefilterde waarden (records) zien, dan moet je de paginafiltervelden in de draaitabel laten staan.

Hallo Jan Karel,

Bedankt voor uw reactie. Is het niet mogelijk dat het uberhaupt niet zichtbaar is? Dus dat de tabel automatisch bijwerkt bij opstarten bestand en dat je geen filter opties ziet maar dat het zou staat in de tabel?

Dan verberg je gewoon de regels waar de filters in staan! :thumb:
Maar goed... De tip van jkpieterse is wat mij betreft de gouden tip....
Het zou er dan zou uit kunnen zien: Bekijk bijlage 300173

Hallo Gijsbert,

Hartstikke bedankt voor het maken. Ik had inderdaad die slicer wel al gevonden maar ik dacht dat dit ook op een andere manier moest kunnen. Schijnbaar niet dus. :).

Ik wil jullie allebei bedanken voor de hulp. De volgende keer gaat het me zeker zelf lukken.

Met vriendelijke groetjes,
Teun

ps: Mochten jullie mij bij nog iets willen helpen, heb nog een vraag open staan in het forum (van paar minuutjes geleden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan