Everything Search Engine toont geen icons bij url's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Everything Search Engine toont geen icons in de zoekmachineresultaten als het gaat om website (.url) en internetsnelkoppelingen. Het laat gewoon een 'wit a4' zien. De juiste icon staat wel onder Eigenschappen maar wordt niet getoond. Is dat bij anderen ook het geval? Is er een instelling?

Bedoel je de zoekmachine? Dat is de vraag niet. Ik heb gezocht op Google naar screenshots van het programma en ik zie nergens iconen van internetsnelkoppelingen, wel van normale snelkoppelingen en mappen en bestanden (Word, pdf e.d.).
Dus het zal wel niet mogelijk zijn.

Dit programma gebruik ik al jaren.

Maar het zoekt alleen in de eigen computer (alleen NTFS inderdaad) en daarom begrijp ik niet zo heel goed waarom u spreekt over internet snelkoppelingen. Als je een mp3 zoekt bijvoorbeeld zie je wel degelijk het icoon van VLC Mediaspeler (als je die tenminste gebruikt als speler).

Als je een mp3 zoekt bijvoorbeeld zie je wel degelijk het icoon van VLC Mediaspeler (als je die tenminste gebruikt als speler).

Dat schrijf ik toch! Bij de extensie .lnk. doc. .pdf .mht .tif .jpg .txt .mpg etc. worden allemaal herkenbare iconen weergegeven en bij .url niet, alleen een wit A4'tje. En URL's zijn internetsnelkoppelingen (die staan en zoek je ook op je eigen computer).

En als je in de zoekmachine de koppeling aanklikt > RMK dan staat er in het merendeel wel degelijk een icoon/pictogram.

Laatst bewerkt:
Mijn probleem is denkelijk dat ik uw probleem niet zie. Het gaat toch om het vinden en niet om het bewonderen van enkele iconen?

Ik heb zelf maar een paar .url, allemaal in Program Files, en die hebben een wit vlakje. So what?

De vraag en het 'probleem' is duidelijk. De iconen hebben wel degelijk een functie omdat je sneller kunt herkennen kunt om welke type en inhoud het gaat. Stel dat alle iconen ontbreken dan moet je altijd naar de extensies kijken om te zien welk type het is. Is het een Word-, pdf-bestand enz. Je hebt internetsnelkoppelingen die verwijzen naar websites maar ook 'interne internetsnelkoppelingen (kun je maken in Windows die gekoppeld zijn aan programma's, krijgen de extensie .url). Als die dan een icon meekrijgen van dat programma is direct herkenbaar wat de bedoeling is van dat bestand/url namelijk 'uitvoeren'.

Laatst bewerkt:
Als je iets zoekt lijkt mij de naam van het gezochte het enige wat van belang is, maar ik zal mij er verder niet meer mee bemoeien.

Gelukkig! Neem me niet kwalijk, maar lees de volgende keer de vraag beter. Als ik een probleem had met het zoeken dan had ik daar wel een vraag over gesteld.

lees de volgende keer de vraag beter.

De vraag had ik zoals altijd zeer goed gelezen, maar ik vond de vraag zo "merkwaardig" (om het maar beleefd uit te drukken), dat ik mij niet kon voorstellen dat iemand echt zo'n vraag stelt. De oplossing is nabij, meneer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan