• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met een enkel vinkje een hele kolom aanvinken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilsfan

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2017
Hallo allemaal,

Ik ben een redelijk leek wat betreft Excel. Normaal werk ik met de handen in de werkplaats maar door een operatie moet ik wat onderhoudsschema's in elkaar zetten. De standaard dingetjes weet ik wel. Maar op een moment loop je dan toch vast.

Ik heb nu wat in elkaar gezet maar wil graag het volgende aanpassen:

- In het onderhoudsschema kan de monteur aanvinken wat hij gedaan heeft. Maar ik wil graag een extra vakje waarmee ik een hele kolom in een keer kan aanvinken.
- Als de monteur het bestand heeft bewerkt in de alleen daarvoor bestemde tekstvakken en vinkjes gezet heeft en daarna afsluit moet hij het bestand niet meer kunnen bewerken. Kan ik dit zo inregelen door een beveiliging?
excelploeg.pngBekijk bijlage Onderhoud profileermachineVB.xlsx

Laatst bewerkt:
ik vrees dat we met een schermafbeelding weinig hulp kunnen verlenen.
Kun je een voorbeeld plaatsen dan valt te overzien wat in jou geval de beste oplossing is op basis van wat je al hebt gemaakt.

ik vrees dat we met een schermafbeelding weinig hulp kunnen verlenen.
Kun je een voorbeeld plaatsen dan valt te overzien wat in jou geval de beste oplossing is op basis van wat je al hebt gemaakt.

Bestand toegevoegd als het goed is.

Zo te zien heb je geen ActiveX-besturingselementen gebruikt, maar formulierbesturingselementen. Dan wordt het lastig.

Dan ga ik het ombouwen. Heb alleen nog geen idee hoe ik hetzelfde ga creëren met active x

@SjonR: Nonsens, die zijn betrouwbaarder en makkelijk mee te werken.