• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro knop voor wisselende emailontvangers en bijbehorende tabbladen

• Onderwerp starter Onderwerp starter WVE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WVE

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2017
Geachte EHBO'ers (Eerste Hulp Bij Onkunde),

Ik werk met meerdere tabbladen (een stuk of 10), elk voor een aparte klant. Hier staan vertrouwelijke gegevens in. Eens in de zoveel tijd moet er een tabblad naar de desbetreffende klant gestuurd worden. Ik zou graag een macro knop willen maken, waarbij het emailadres herleid kan worden naar een cel (K4). In cel K4 typ ik dan het emailadres, vervolgens druk ik op de macro knop en dat emailadres wordt als ontvanger gekozen. Tegelijkertijd wordt het tabblad dat bij deze klant (of dit emailadres) hoort, gescheiden van de anderen en als bijlage aan de email toegevoegd.

Als ik een ander emailadres in K4 invul, moet dus niet alleen de ontvanger veranderd worden, maar ook het tabblad. Ik kwam er zelf niet helemaal uit, maar een van jullie ongetwijfeld!

Ik kijk uit naar reacties!

WVE

Kijk eens hier:
https://www.rondebruin.nl/win/s1/outlook/amail2.htm

Achter .to = zet je dan Range("K4").Value
Maak eerst het juiste tabblad actief.

N.B.:
Die vertrouwelijke gegevens kan je voor 2 of 3 bladen ook even vervangen door onzin en dat document dan hier plaatsen.
Dat kan je beter doen omdat ik denk dat het makkelijker kan dan zoals je het voorstelt.

Laatst bewerkt:
Kijk eens hier:
https://www.rondebruin.nl/win/s1/outlook/amail2.htm

Achter .to = zet je dan Range("K4").Value
Maak eerst het juiste tabblad actief.

N.B.:
Die vertrouwelijke gegevens kan je voor 2 of 3 bladen ook even vervangen door onzin en dat document dan hier plaatsen.
Dat kan je beter doen omdat ik denk dat het makkelijker kan dan zoals je het voorstelt.

De website heb ik al eerder bekeken, maar ik vind het onduidelijk en ik kom er niet uit. Komt hoogstwaarschijnlijk door mijn beperkte kennis, maar alsnog bedankt voor de tip!

Qua emailadres kwam ik er opzich wel uit, echter liep ik vast met het wisselende tabblad.

Bijgevoegd vindt u een voorbeeldbestand. Het gaat niet om de info in de tabbladen, maar om de manier om dit als bijlage aan de mail toe te voegen. Bekijk bijlage Test.xlsm

Kunt u hier iets mee?

Je haalt nogal wat zaken door elkaar. Sheets("K4") is een blad met de naam K4. In c00 moet je ook de schijf en het pad opgeven anders kan Kill het bestand niet vinden.

Probeer het zo eens
Code:
Sub Test()
    c00 = "C:\Temp\" & Sheets(Range("K4").Value).Name & Format(Now, "hh mm dd mm yyyy") & ".pdf"
    Sheets(Range("K4").Value).ExportAsFixedFormat 0, c00
    With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
      .to = Range("J4").Value
      .Subject = ""
      .Attachments.Add c00
      .display '.send
    End With
    Kill c00
End Sub

Je haalt nogal wat zaken door elkaar. Sheets("K4") is een blad met de naam K4. In c00 moet je ook de schijf en het pad opgeven anders kan Kill het bestand niet vinden.

Probeer het zo eens
Code:
Sub Test()
    c00 = "C:\Temp\" & Sheets(Range("K4").Value).Name & Format(Now, "hh mm dd mm yyyy") & ".pdf"
    Sheets(Range("K4").Value).ExportAsFixedFormat 0, c00
    With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
      .to = Range("J4").Value
      .Subject = ""
      .Attachments.Add c00
      .display '.send
    End With
    Kill c00
End Sub

Hij werkt naar behoren VenA! Bedankt!

Mocht ik het bestand als excel willen sturen, moet ik dan:
c00 = "C:\Temp" & Sheets(Range("K4").Value).Name & Format(Now, "hh mm dd mm yyyy") & ".pdf"

vervangen door:
c00 = "C:\Temp" & Sheets(Range("K4").Value).Name & Format(Now, "hh mm dd mm yyyy") & ".xslx"

WVE

Quoten is onnodig.

Onder andere. In de link in #2 staat wat je nog meer moet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan