• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met macro na overstappen 2007 -> 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

bleewis

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2018
Na de overstap van Excel 2007 naar Excel 2010 werkt de macro in mijn sheet niet meer.
De macro is destijds niet door mij geschreven, echter kan ik de auteur niet meer bereiken.
Ik krijg de foutmelding dat de sub of function niet is gedefinieerd.

Onderstaand heb ik de code weergegeven. Normaliter staan de functies in het Engels geschreven, ik zie dat ze hier echter in het Nederlands zijn geschreven.
Kan het zijn dat dit het probleem is? Of hoe zorg ik er voor dat hij de macro wel gaat herkennen?
De add-in staat overigens aangevinkt.

Sub Macro2()
'
' Macro2 Macro
'

'

Dim i As Long
i = ActiveCell.Row

OplosserOpnieuw

OplosserOk CelBepalen:="$AR$" & i, MaxMinWaarde:=3, WaardeVan:="0", _
DoorVerandering:=Range("$AB$" & i, "$AC$" & i)
OplosserToevoegen Celverw:="$AS$" & i, Relatie:=2, Formuletekst:="0"
OplosserOk CelBepalen:="$AR$" & i, MaxMinWaarde:=3, WaardeVan:="0", _
DoorVerandering:=Range("$AB$" & i, "$AC$" & i)
OplosserOplossen gebreinde:=True

OplosserOpnieuw

End Sub

Je mist de macro of de UDF OplosserOpnieuw en dus krijg je deze foutmelding.

Ik vermoed dat het zit in de UDF OplosserOpnieuw.
Weet u hoe ik deze terugkrijg? Of hoe ik de macro werkend krijg?
Geldt dit dan ook voor de overige functies die in het Nederlands zijn geschreven?

Die UDF kan ik niet reconstrueren,
de macro zelf is altijd in het Engels, hier ook, enkel de variabelen zijn Nederlandstalig.

Maar als je gewoon overstapt van xl2007 naar xl2010 of hoger heeft dat geen invloed op je bestand.

Als je oud bestand opent in xl2010-2016 komt alles mee en zou het gewoon moeten werken.
Maar ik denk dat je het bestand van ergens gecopieerd hebt en de helft vergeten/verloren zijt.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw snelle reactie.

De UDF is een bestand wat de auteur destijds heeft gemaakt t.b.v. de eigen functies?
De macro heeft namelijk altijd gewerkt op andere laptops (wel onder excel 2007), zonder het toevoegen van extra bestanden.
Ik was in de veronderstelling dat een UDF dan ook in het bestand is opgenomen? (sorry ik ben een leek binnen de macro's).

Of is er bijvoorbeeld een mogelijkheid de complete tekst om te schrijven?
Ik kom op internet bijvoorbeeld functies als 'SolveReset' tegen, dit lijkt mij dezelfde?

Laatst bewerkt:
Is het verboden om de vraag op meerdere platforms te plaatsen?!

Nee, maar de helpers weten niet wat er op het ander forum wordt geschreven, en zijn dan voor Jan met korte achternaam bezig.

Nou, zoals je kunt lezen ben ik nog niet tot een oplossing gekomen.
Zodra ik deze heb, zal ik dit netjes hier vermelden zodat niemand voor Jan met de korte achternaam bezig is.

Heeft u toevallig nog een oplossing voor dit probleem?
Of weet u toevallig een platform waar ik de verschillende functies voor VBA kan vinden, zodat ik het e.e.a. om kan schrijven naar Engelse termen?

Ik zou het sowieso vermelden op beide fora, anders zijn ze daar de hele tijd dingen aan het bedenken die jij al hebt geprobeerd.

Ik lees er wat over, en die zijn ook in het Nederlands, dus het zou best kunnen dat het zo moet werken i.c.m. de oplosser add-in.

Helaas zit daar het probleem niet, oplosser add-in staat aangevinkt.

Ik hoef natuurlijk geen dingen op te noemen die je op het ander forum al hebt verkregen.
Als ik de Solver aanvink bij References (verwijzingen) loopt de code bij mij al.

Heb je 'Microsoft Office 14.0 Object Library' ook aangevinkt, of staat die nog op 12.0 ?

Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat die functies in de Personal.xlsb stonden.
Dan heb je dus naast het eigenlijke document ook dat bestand nodig.

Ik ben benieuwd:

Bleewis.JPG

Je hebt geen functies nodig, de code loop volledig door en je krijgt automatisch een macro-stappenvenster.
Ik heb geen gegevens, dus valt er niets te evalueren.

Zodra ik deze heb, zal ik dit netjes hier vermelden zodat niemand voor Jan met de korte achternaam bezig is.

Daar vernemen we niets meer van Ed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan