• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere keuzelijsten

• Onderwerp starter Onderwerp starter WLA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WLA

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2018
Goedemiddag,

Mijn vraag: hoe maak ik in Excel een tweede keuzelijst met een toegewezen bereik, zie bijlage.

Het volgende wil ik graag bereiken:
- 1ste keuzelijst (brood categorie kiezen) - brood wit, brood bruin - bolletjes
- 2de keuzelijst (brood soort kiezen) - wit - tijger wit wit (maar alleen als ik bij de 1ste keuze heb gekozen voor wit)

Een keuzelijst maken lukt (stap 1), maar hoe maak ik stap 2? Een keuze uit een groep, geselecteerd bij stap 1?

Hopelijk is het voldoende duidelijk, graag zie ik de oplossing tegemoet.

Groeten,
Willem

Bijlagen

Zoek eens op getrapte validatie, ik denk dat je dat bedoelt.

Laatst bewerkt:
@gast0660,

Schrijffoutje, ik denk dat iedereen dit wel eens heeft, soms zie je het te laat.
Ik heb het verbeterd.

@OctaFish,

Jullie beginnen op snb te lijken.
Ik heb het verbeterd.
Hopelijk nu zonder fouten.

Dank voor de advisering, het is gelukt.

Nu de volgende vraag...ik wil graag een optelling maken van de broodsoorten om een bestelling te maken. Ik zou de cellen kunnen tellen met een ALS formule, maar een klant kan meerdere broden van hetzelfde soort bestellen.

Hoe kan ik dit het best oplossen?

Groeten,
Willem

Bijlagen

Ik was inmiddels weer wat verder gekomen...

Indien mogelijk zou ik nog het volgende willen realiseren:

- In het tabblad 'dagbestelling' de opgetelde waarde uit de draaitabel voor het betreffende product weergegeven, voor de gekozen dag. Zo heb ik de mogelijkheid in dit tabblad om vrije verkoop toe te voegen. Tezamen rolt daar de te bestellen hoeveelheid uit.

Wellicht kan iemand me verder helpen.

Groeten,
Willem

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan