• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excelbestand met macro's delen én gezamenlijk bewerken in de cloud

Status
Niet open voor verdere reacties.

CasperEx

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2013
Beste formumleden

Ik wil een Excelbestand met macro's delen met mijn collega's in de cloud én er samen en gelijktijdig aan werken
Mijn werkgever werkt met Sharepoint en Onedrive (Office dus).

Ondertussen uitgevonden dat gelijktijdig werken in "XLSM"-bestanden niet ondersteund wordt binnen Sharepoint en Onedrive

Mijn vraag: Zijn er cloudomgevingen waarin het wél mogelijk is om gelijktijdig te werken aan een XLSM bestand? Denk daarbij aan een omvang van ongeveer 10 collega's op hetzelfde moment

Ik heb zelf al gekeken naar Dropbox. Helaas werkt Dropbox met Office-online. Het samenwerken zal dan wel goed gaan, echter binnen Office-online worden macro's weer niet geaccepteerd

Ik ben benieuwd!!

Dank je wel alvast

Ik meen mij te herinneren dat je wel degelijk xlsm bestanden tegelijk kunt bewerken. Welke versie van Sharepoint/Office 365 hebben jullie?

Dit zegt Microsoft er zelf van:

Excel Online

Although you can't work with macros in Excel Online, you can open a workbook that contains macros—though you won't be able to see the macros. You can edit the worksheets and save a workbook containing macros in Excel Online. The macros will remain in the workbook, and you open the workbook in the Excel desktop application to view and edit the macros.

Ik vermeod dat het hier gaat om de co-authoring feature en het bewerken van xlsm bestanden in Desktop Excel voor Windows, klopt dat?

Dit zegt Microsoft er zelf van:

Het lastige is dat de map niet zonder de macro's kan. Jouw tekst volgend zou ik er dan zelfs voor kunnen kiezen de macro's te verwijderen maar dat is nu helaas geen optie

Maar fijn dat je mee hebt gedacht, dank je wel!

Ik meen mij te herinneren dat je wel degelijk xlsm bestanden tegelijk kunt bewerken. Welke versie van Sharepoint/Office 365 hebben jullie?

Ik werk in een grote organisatie waar Sharepoint "gewoon :)" beschikbaar is. Kan ik dat ergens zien, of wordt het een telefoontje naar onze helpdesk?

Open een bestand in Excel on-line en kijk in het File menu (File, About. Of Bestand, Over), daar staat een versie-nummer. bij mijn OneDrive (gartis versie) is dat 16.0.11015.35051 en daar werkt het delen van xlsm bestanden.

Dit is mijn versienummer: 16.0.11015.35051. En dat is dus gelijk aan dat van jou. Hmm....

Ik heb ook gelezen dat het alleen werkt met Excel 2016 of hoger en ik werk met een Excel 2013 bestand
Zou dat het kunnen zijn?

Uiteraard! Je hebt de jiuste Excel versie nodig op je desktop, anders gaat het hem niet worden.

Dan heb ik in ieder geval 1 "lek" opgelost, dank je wel: Kan je ook hier mee helpen:

Is dat eenvoudig op te lossen? Het bestand opslaan onder een andere extensie bijvoorbeeld. Of openen in Excel 2016 en opslaan in Excel 2016?

Ik ben benieuwd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan