• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eén overzicht van twee magazijnen met verschillende artikelen/voorraden

• Onderwerp starter Onderwerp starter KDT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KDT

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2018
Ik ben er een tijdje mee aan het klooien geweest maar ik kom er niet uit. Vandaar de vraag.
Het gaat straks om een overview van automatisch gegenereerde data uit het ERP.
Daarbij in 1 tabblad van 2 magazijnen zien wat voorraad is, hoe de voorraad geboekt staat etc.
Sommige voorwerpen liggen in beide magazijnen, sommige niet.

Het derde tabblad in dit document moet bevatten:
- Alle artikelnummers uit tabblad 1 en 2 (waarbij ze er allemaal één keer in mogen staan omdat het om unieke nummers gaat).
- Daarna kan ik met vert.zoeken het tariefnummer erbij halen. Als ze leeg zijn, blijven ze leeg.
- Evenals de beschrijving (bij de beschrijving een controle of van beide tabbladen de beschrijving wel echt hetzelfde is)
- De voorraad van het artikelnummer mag bij elkaar opgeteld worden (of afgehaald mocht 1 tabblad een negatieve voorraad hebben).
- De bijbehorende eenheid achter het artikelnummer (daarbij ook aangeven als er tussen tabblad 1 en 2 verschillen zitten).

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!
Ik hoor graag van jullie

Bijlagen

Hoe kan een uniek item wat een artikelnummer is verschillende omschrijvingen of eenheden hebben? Hoe kan een voorraad negatief zijn? Ik zou eerst de inrichting van jullie systeem op orde brengen. Voor nu heb ik even de data uit de 2 tabellen onder elkaar gezet en een draaitabel gebruikt.

Voor jouw vragen is best wel een macrotje te maken, maar ik zou er eerst voor zorgen dat het systeem goed ingericht is en dan zijn dit soort achteraf handelingen niet nodig.

Bijlagen

Een macrootje.

Wanneer de beschrijving en/of eenheid afwijkt wordt dat in blad TSN+TSZ aangeven d.m.v. een slash als scheidingsteken tussen beide verschillen.

Bijlagen

Hoe kan een uniek item wat een artikelnummer is verschillende omschrijvingen of eenheden hebben? Hoe kan een voorraad negatief zijn? Ik zou eerst de inrichting van jullie systeem op orde brengen. Voor nu heb ik even de data uit de 2 tabellen onder elkaar gezet en een draaitabel gebruikt.

Voor jouw vragen is best wel een macrotje te maken, maar ik zou er eerst voor zorgen dat het systeem goed ingericht is en dan zijn dit soort achteraf handelingen niet nodig.

Dank voor je reactie. Wat betreft je vragen:
Unieke nummers met andere beschrijving/eenheid komt omdat we per 'magazijn' (administratie). Handmatig in moeten voeren. Normaliter is alles hetzelfde, echter wil ik hier en dubbele controle op.
In ons systeem hebben we verschillende soorten voorraad. Voorraad vrij, voorraad gereed, etc. etc. Bij meer claimen dan in het magazijn ligt, wordt een 'voorraad' negatief. De inkoper ziet dan meer behoefte dan materialen en wordt aangestuurd. In dit voorbeeld heb ik gewoon 1 voorraad genomen. Uiteraard hebben we geen negatieve voorraad.

Denk je dat het ook mogelijk is zonder draaitabel?

Een macrootje.

Wanneer de beschrijving en/of eenheid afwijkt wordt dat in blad TSN+TSZ aangeven d.m.v. een slash als scheidingsteken tussen beide verschillen.

Beste Harry,

Heb je misschien een verkeerd bestand geupload? Ik zie niks in TSN+TSZ

Je moet wel macro's inschakelen.
Druk alt+f8 en daarna op uitvoeren.

Je moet wel macro's inschakelen.
Druk alt+f8 en daarna op uitvoeren.

Ik had de macro's inderdaad uitstaan. Excuses.
In het derde tabblad ben ik nu wel de kolomnamen kwijt zoals eenheid, stuks etc.

Er staat één regeltje in de code die je dan moet aanpassen.

Van....
Code:
sv = Sheets(x).ListObjects(1)[COLOR=#ff0000].DatabodyRange[/COLOR]

....naar.
Code:
sv = Sheets(x).ListObjects(1)[COLOR=#ff0000].Range[/COLOR]

Wil je er ook nog een mooie tabel van, verander dan het laatste stukje in.
Code:
With Sheets("TSN+TSZ")
  .Cells(1).CurrentRegion.ClearContents
  .Cells(1).Resize(obj.Count, 5) = Application.Index(obj.items, 0, 0)
  .ListObjects.Add xlSrcRange, .Cells(1).CurrentRegion, , xlYes
End With

Laatst bewerkt:
Er staat één regeltje in de code die je dan moet aanpassen.

Van....
Code:
sv = Sheets(x).ListObjects(1)[COLOR=#ff0000].DatabodyRange[/COLOR]

....naar.
Code:
sv = Sheets(x).ListObjects(1)[COLOR=#ff0000].Range[/COLOR]

Wil je er ook nog een mooie tabel van, verander dan het laatste stukje in.
Code:
With Sheets("TSN+TSZ")
  .Cells(1).CurrentRegion.ClearContents
  .Cells(1).Resize(obj.Count, 5) = Application.Index(obj.items, 0, 0)
End With

Ik probeer met
Code:
    ActiveWorkbook.Worksheets("TSN+TSZ").ListObjects("Tabel23").Sort.SortFields. _
        Add2 Key:=Range("Tabel23[[#All],[Tarief code]]"), SortOn:=xlSortOnValues, _
        Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
    With ActiveWorkbook.Worksheets("TSN+TSZ").ListObjects("Tabel23").Sort
        .Header = xlYes
        .MatchCase = False
        .Orientation = xlTopToBottom
        .SortMethod = xlPinYin
        .Apply
    End With

de tabel automatisch te laten sorteren (van A tot Z). Dat krijg ik alleen nog niet werkend. Verder werkt het naar behoren! Dank hiervoor

Ik heb vanmorgen je bestandje getest en volgens mij maakt Tabel3 aan en geen Tabel23.
Misschien werkt het daarom niet.

Elke keer als je de code draait krijgt de tabel een nieuwe naam.

Dit kan je oplossen door de tabel een naam te geven

Code:
.ListObjects.Add(xlSrcRange, .Cells(1).CurrentRegion, , xlYes).Name = "mijntabel"
  .ListObjects("mijntabel").Range.Sort .[A1], , , , , , , xlYes

Of
Code:
  .ListObjects(1).Range.Sort .[A1], , , , , , , xlYes

@KDT,

Reageren doe je met de knop "Reageer op bericht" en niet met de quoteknop.
Bvd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan