• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik weet even niet wat ik fout doe

Status
Niet open voor verdere reacties.

NajKwin

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2015
Hallo,

ik heb in excel wat gemaakt die aan de hand van een eindtijd uit rekent hoelang het nog duurt tot de einddatum en tijd.

Als ik de tijd in de een in de toekomt van nu zet geeft hij het precies aan. Echter al de tijd verlopen is vergeleken bij nu rekent hij de tijd wel goed alleen de dag niet meer.

Wat doe ik verkeerd?

Bijlagen

Hallo Najkwin.

als je het aantal dagen tussen 2 datums wil weten dan neem je gewoon het verschil,
maar als je het aantal hele dagen tussen "datum1 met tijd1" en "datum2 met tijd2" wil weten dan neem je:
integer( "datum2 met tijd2" - "datum1 met tijd1")

Hallo Najkwin.

als je het aantal dagen tussen 2 datums wil weten dan neem je gewoon het verschil,
maar als je het aantal hele dagen tussen "datum1 met tijd1" en "datum2 met tijd2" wil weten dan neem je:
integer( "datum2 met tijd2" - "datum1 met tijd1")

Ja dat heb ik gedaan en hij geeft dat netjes de tijd weer tot de volgende tijd.

Het probleem zit hem hier in

Ik wil weten hoelang het nog duurt tot 05-06-2019 18:00 uur

huidige tijd is nu 16:25 uur

dat is dat nog 7 dagen 1 uur en 24 min en x aantal seconden of ook wel 1 week 0 dagen 1 uur en 24 min en x aantal seconden

als ik echter wil weten hoelang het duurt tot 05-06-2019 15:00 uur

zou dat nog 6 dagen 22 uur en 25 minuten en x aantal seconden moeten zijn. en geen 7 dagen 22 uur en 25 minuten en x aantal seconden duurt zo als hij nu aangeeft

Dan moet je in de formule voor de dag NU() gebruiken in plaats van VANDAAG()

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan