mariannevanh
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 14 dec 2004
Ik heb een groot bestand in Excel 2010 (> 72.000 rijen; 2.000 kolommen, 6 tabbladen - bestand bevat privacygevoelige data en commerciële, beveiligde macro's, dus kan het helaas niet delen). In de laatste opgeslagen versie heb ik (per abuis) de kolom laten staan waarin per regel wordt geteld hoe vaak deze waarde voorkomt in de tabbladen 1 en 2. Het maken van deze formule vergde veel rekenkracht van de computer - de 4 processoren stonden hard te loeien). Nu ik dit bestand weer wil openen, lukt dit niet. Na het laden van de sheet verschijnt de muiscursor als een blauw rondje, komt er een "waas" voor Excel te hangen en kan ik vervolgens niets.
In een eerdere versie van dit bestand zit echter de rekenkolom (volgens mij) niet, maar ook daar slaat na het laden vast.
Als ik (op een leeg werkblad) in Excel via Bestand - Opties - Formules aangeef dat formules niet automatisch berekend moeten worden, geldt dat volgens mij alleen voor nieuwe bestanden; niet voor reeds opgeslagen bestanden.
Welke opties heb ik nog?
Alvast hartelijke dank voor het meedenken.
Vriendelijke groet,
Guido
In een eerdere versie van dit bestand zit echter de rekenkolom (volgens mij) niet, maar ook daar slaat na het laden vast.
Als ik (op een leeg werkblad) in Excel via Bestand - Opties - Formules aangeef dat formules niet automatisch berekend moeten worden, geldt dat volgens mij alleen voor nieuwe bestanden; niet voor reeds opgeslagen bestanden.
Welke opties heb ik nog?
Alvast hartelijke dank voor het meedenken.
Vriendelijke groet,
Guido