OneDrive maakt geen Schermafdrukken meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het kan veel simpeler dan manamana in #10 doet:in Windows 10 zit inderdaad dat Knipprogramma /snipping-tooltje
https://www.seniorweb.nl/tip/tip-selectiekader-bij-knipprogramma
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/13776/windows-10-use-snipping-tool-to-capture-screenshots

Ik selecteer daarmee het gebied van het scherm dat ik wil kiezen... en kopieer dat, zonder zelfs op te slaan......
en dan kies ik WhatsApp en dan via de paperclip waar foto staat mag je tuurlijk ook een schermafdruk versturen...
en dan met Ctrl +V dus plakken, kopieer/plak ik de schermafdruk/foto zo in Whatsapp.
Tekst aanpassen of toevoegen en verzenden.

Dit gaat echt super snel....
Eerst opslaan als afbeelding en dan weer in Whatsapp zetten door hem op te halen uit de opslagmap... das helemaal niet nodig....
Ben blij dat ik het ooit uitgeprobeerd heb. Scheelt zoveel tijd.
Immers... ik probeer plaatje met bericht altijd zo snel mogelijk de deur uit te krijgen anders had ik wel een mail kunnen sturen....

Jan en alle anderen. Ook jullie oplossingen en aanvullende info is prima hoor, maar ik kan alles met onedrive. Prima programma voor mij.:)

Laatst bewerkt:
Snap je het nog niet?
OneDrive is geen programma om schermafdrukken te maken.
Bestanden en foto's opslaan in OneDrive en ze vanaf elk apparaat openen, waar u zich ook bevindt
Lees dit eens goed!

Okay, okay, ik wist niet dat je boos werd. Zo groeit je haar nog sneller (grijs haar dan wel te verstaan)

je schrijft
Bestanden en foto's opslaan in OneDrive en ze vanaf elk apparaat openen, waar u zich ook bevindt

Maar dan moet OneDrive toch wel eerst die Bestanden en Foto's in OneDrive, OPSLAAN

Is het niet ?

Laatst bewerkt door een moderator:
OneDrive-map
OneDrive heeft een eigen map in de Verkenner. Alles wat in deze map staat, wordt ook online opgeslagen zodra u internetverbinding hebt. De OneDrive-map werkt verder hetzelfde als iedere andere map in de Verkenner.

Om een voorbeeld te geven hoe gemakkelijk het gaat:
Je hebt een brief in word opgesteld en opgeslagen op uw bureaublad. je zus wilt die ook bekijken op haar pc/Laptop smartPhone…
Je opent OneDrive en sleep of kopiëer en plak uw word document in de map OneDrive.
Als je dit word document verwijderd op uw bureaublad kan je het terugvinden in de map OneDrive. Zelf als je een nieuwe pc/laptop koopt kan je alle bestanden en mappen terug zien in je OneDrive.
Let op : De gratis opslagruimte van OneDrive is maar 5GB. Houdt dit in de gaten als je grote bestanden erin stopt.

En nu ga ik mijn gras afknippen:p

Laatst bewerkt:
OneDrive-map
OneDrive heeft een eigen map in de Verkenner. Alles wat in deze map staat, wordt ook online opgeslagen zodra u internetverbinding hebt. De OneDrive-map werkt verder hetzelfde als iedere andere map in de Verkenner.

Hallo DANIEL162

Toch zit ik nog met één vraagje hierover
Je hebt het over quote "je zus wilt die ook bekijken op haar pc/Laptop smartPhone…"

Hoe logt mijn zus dan in om ook op mijn OneDrive te kunnen kijken?
Moet zij een aparte OneDrive, dus voor haar een extra OneDrive installeren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan