reneemettrie
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 1 aug 2006
Men heeft me gevraagd het maken van een pivot table in VBA uit te leggen.
Persoonlijk zie ik daar het nut niet echt van in. Zou eerder opteren voor een template met voorgedefinieerde PivotTables (zonder concrete gegevens) gebaseerd op een gebied met een gedefinieerde naam (+ Insert Table zodat die naam up to date blijft). En dan VBA om de meest recente gegevens in die tabel te plakken en pivottables te hernieuwen.
Maar ja, pivot tables moeten met VBA gemaakt worden...
Nu wil ik als bron een gebied met een gedefinieerde naam "Database" gebruiken (Insert Table gedaan om de naam actueel te houden)
Maar als ik in Excel de bron bekijk, zie ik daar ip.v. "Database" de celreferenties. Dus niet erg flexibel als die database wordt aangevuld.
Hoe los ik dit op?
Persoonlijk zie ik daar het nut niet echt van in. Zou eerder opteren voor een template met voorgedefinieerde PivotTables (zonder concrete gegevens) gebaseerd op een gebied met een gedefinieerde naam (+ Insert Table zodat die naam up to date blijft). En dan VBA om de meest recente gegevens in die tabel te plakken en pivottables te hernieuwen.
Maar ja, pivot tables moeten met VBA gemaakt worden...
Nu wil ik als bron een gebied met een gedefinieerde naam "Database" gebruiken (Insert Table gedaan om de naam actueel te houden)
Code:
Set PC = ActiveWorkbook.PivotCaches.Create _
(SourceType:=xlDatabase, SourceData:=Range("Database"))
Set PT= PCache.CreatePivotTable _
(TableDestination:=Activesheet.Cells(1, 1), TableName:="Sales")
Hoe los ik dit op?