• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

raar probleem met een eigen excel file op één pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Hi
Een collega die bij mij werkte maar nu in een ander vesteging van het bedrijf werkt waar ik niet naar toe kan
Krijg het onderstaande dit in office 2016 kan dit zelf niet simuleren. Weet zelf niet waar het fout gaat.
Bij ons werken ze met office 365

foutmaeling kalender.jpg

Zonder het bestand te zien, of wat er gebeurt in de code, is het onmogelijk om er iets van te zeggen. Dus meer informatie graag :).

Heb het al naar een vriend gestuurd en naar 2 andere collega's en daar werkt het zonder problemen
Dus een de code ligt het niet volgens mij. Kan de code zomaar niet voor iedereen op het forum toegankelijk maken.
Zitten de delicate zaken in verwerkt

Als je geen oplossing wil, waarom stel je dan steeds vragen over jouw super geheime code?

Dus een de code ligt het niet volgens mij.
Fout 13 is een runtime error dus uiteraard zit dat in de code, al kan het ook een externe oorzaak hebben.
Maar dat mogen we kennelijk niet bekijken.

Haal de beveiliging van het VBA project, veroorzaak de fout en klik dan in dat schermpje op Foutopsporing.

Laatst bewerkt:
andere pc's hebben het niet en hoe kan ik de fout veroorzaken

Kijk eens naar je variabelen.
Als op die andere Pc's 'Option Explicit' is uitgeschakeld krijgen zij die foutmelding niet.

is geen vb.net
daar kun je standaard Option Explicit' aan zetten hoe in vba excel.
En heb ze zelf gezet in alle modules behalve in één module staat ze niet het daar als eerste regel gezet en nu krijg ik is incompatibel met deze versie raar is 2016 en later in 2019 versie afgewerkt.
Dus zal die module eens moeten he zien

Laatst bewerkt:
Is VBA,
Option Explicit kun je aan- of uitzetten in de Opties.

'Variabelen declareren vereist'.

zeg eens juist waar vind het niet terug
Dus bij mij staat het in alle modules als eerste regel option explicit

VB-Editor → Extra → Opties → Editor.

zeg wie kan eens kijken waar het probleem zou zijn.
is gemaakt in de 2016 64bit en 2019 64 bit.

Laatst bewerkt:
Dat kan je zelf, zoals ik in #5 en #8 al vertelde.
De oorzaak van dat probleem heeft niets te maken met 32- of 64-bit Office.

bij mij werkte maar nu in een ander vestiging van het bedrijf werkt waar ik niet naar toe kan
Dan moet die collega op de betreffende pc een foutopsporing uitvoeren?

al kan het ook een externe oorzaak hebben.
Bijvoorbeeld?

Laatst bewerkt:
TS kan dat zelf ook doen via Teamviewer bijvoorbeeld.
Een externe oorzaak kan zijn als er een bestand ingelezen wordt en er een string in een integer terecht komt.

We mogen niks zien, dus er is van alles mogelijk.
Daarnaast zal je moeten weten op welke regel in de code die fout ontstaat.
Dan pas kan je op zoek naar de oorzaak.

Laatst bewerkt:
Wat mij verbaast is de slordigheid/gehaastheid van werken. Letters vallen weg, zinnen die niet lopen. En die gang van zaken over de codes is een telkens wederkerend verhaal. Wat laten de adviezen nou aan duidelijkheid te wensen over? Inmiddels heeft TS wel een andere topic geopend.

edmore kan ik niet daar ik op werk geen pc te beschikking en zeker en vast al geen teamviewer en naar daar gaan kan ook niet. Kan zelf bij de collega's niet even gaan zien of op heel uitzonderlijk momenten

@senso kritiek geven is gemakkelijker dan een oplossing geven

Laatst bewerkt:
edmore kan ik niet daar ik op werk geen pc te beschikking en zeker en vast al geen teamviewer

@senso kritiek geven is gemakkelijker dan een oplossing geven daar het andere topic niks te maken heeft met dit probleem
daarom nieuw topic

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan