• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

raar probleem met een eigen excel file op één pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
edmore zelfde voor mij

Maar toch bedankt.

Toen ik option explicit is de Module MkalenderMaken zetten was deze plots niet goed meer. Dus deze terug wrekende gemaakt.

Al eens naar de andere vraag gekeken over die 4/5
 
Toen ik option explicit is de Module MkalenderMaken zetten was deze plots niet goed meer. Dus deze terug wrekende gemaakt.

Je leest ook niet goed.
Je kan de naam van @edmoor nog niet eens goed overnemen.

Hoe moet ik je duidelijk maken dat je als je 'Option Explicit' gebruikt de variabelen de juiste declaratie bezitten.

Zonder gebruik van 'Option Explicit' krijgt elke variabele het gegevenstype 'Variant'.

Als jij bv. een variabele gedeclareerd hebt als integer, en die is te klein dan moet je Long gebruiken.
Als het een array is gebruik je geen 'String' als gegevenstype, enz. enz.....

Zet 'Venster lokale variabelen' aan, dan zie je welk gegevenstype de variabele verkrijgt.
En ga nu niet zeiken dat ik zit te zeiken, maar lees en huiver.
 
van daag per toeval het even kunnen zien op een pc.
het heeft te maken met de taal waarin windows 10 is ingesteld ? Daar de dagen niet mee van taal veranderen? Daar door loop alles in de soep!
 
Fout 13 heeft niets met de Windows taal te maken maar alles met een variabele die een waarde van een ander type krijgt aangeboden.
Precies zoals de omschrijving van de fout in het venster al zegt.
 
Akkoord.
Maar het niet weergeven van de datums wel. Daar de maanden wijzigen afhankelijk van de taal van windows. En de dagen niet. Daar de persoon die mij in het verleden de doorlopende kalender, heeft gemaakt er de dagen vast heeft ingezet en niet via een formule.
Dus vermoedelijk komt het daar door dat we error 13 krijgen. Door dat ergeen cijfers staan maar andere tekens.
 
Je kan er lang mee bezig zijn, maar het enige dat zekerheid biedt is debug mode daar waar het probleem optreedt.
 
Ben er niet met bezig geweest daar ik het niet simuleren. Had eerder verschillende versies van mijn kalender door gestuurd naar een collega.
En gisteren was de collega aanwezig bij mij in de werkplaats. Hebben het bekeken op de pc van de Magazijnier daar hij deze verving.
En en op deze pc staat in het engels. En alle versies liep vast. Had zelf een zeer eenvoudige versie door gestuurd waarop alle andere kalenders zijn gebaseerd.
En die eenvoudige versie is via een ander forum gemaakt door iemand daar ik niet wist hoe dit te maken zo een kalender die elk jaar veranderd.
En daar heb ik gezien dat hij deze formule gebruikt
Code:
=ALS(TEKST(B2;"dddd")=$A4;B2;"")
 

Bijlagen

  • Kalendernmbs mijn eenvoudige versie.xlsx
    89,9 KB · Weergaven: 30
Maar die functie heeft niets met fout 13 te maken en je voorbeeld zit ook geen VBA in.
 
Ben er 90% zeker van wel.
Ik heb gezien waar zie fout 13 te voorschijn komt in de code.
En mij volledige versie staat hier ook al op het forum Me alle vba code in.
 
Die volledige versie geeft hier dus niet die fout 13 en die krijhg je alleen in VBA, dus niet via een functie.
Zoals al eerder gezegd, de oorzaak kan je alleen vinden via debug mode, daar waar het probleem zich voordoet.
Ik stop er hier mee.
Succes.
 
Maakt toch geen .... uit of je nu deze in jouw Nederlandstalige versie zet.
Code:
=ALS(TEKST(B2;"dddd")=$A4;B2;"")

Excel zal in de Engelstalig versie die omzetten naar:
Code:
=if(TExT(B2;"dddd")=$A4;B2;"")
 
Toch wel de formules worden zoals jij zegt gewijzigd.
Maar ik het Nederlands is het januari en in het Engels January. En dit gebeurt door de formule.
Dus Maandag is niet gelijk aan monday snap je dus de kalender loopt vast.
 
Dan zou je zoals @cow18 schrijft dit eens moeten testen.


Code:
=ALS(OF(TEKST(B2;"dddd")=$A4;TEKST(B2;"[$-813]dddd")=$A4);B2;"")
 
Maar ik kan toch moeilijk iedere formule gaan aanpassen. Nar 813 en wat met frans bev
 
Voeg een nieuw kolom B in.

In A4 staat Maandag.
In B4 zet je een 1
in B6 een 2
in B8 een 3.
enz.

In cel C4 de formule:
Code:
=ALS(WEEKDAG($C2;2)=B4;C2;"")
Of bij nieuwere versies:
Code:
=ALS(WEEKDAG($C2;21)=B4;C2;"")
 
2de formule niet correct er bestaat geen 21 gaat maar tot 17 dit in excel 2019 en snap de bedoeling niet van die extra kolom
 
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Kalendernmbs mijn eenvoudige versie (1).xlsx
    95 KB · Weergaven: 36
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan