• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillen in twee tabbladen

• Onderwerp starter Onderwerp starter xmir
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xmir

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2011
Hoi,

Ik heb allerlei items bekeken maar geen antwoord gevonden op mijn vraag.

Is het mogelijk om in bijgevoegd voorbeeld in beide tabbladen de rijen die niet voorkomen in het andere tabblad een andere kleur te geven of middels een extra kolom een kruisje oid te zetten bij de rijen die in het andere tabblad niet voorkomen?

Alvast dank.

(zou je me het antwoord toe willen voegen in het voorbeeld bestand?)

Groet Mirjam

Bijlagen

Als je twee datasets vergelijkt moet je eerst een sleutel definiëren; een veld of een combinatie van velden die voor ieder record uniek is. Dat hangt dan ook af van de verschillen die van toepassing zijn. In jouw voorbeeld lijkt een combinatie van kolom 1 en kolom 2 hiervoor geschikt. Zie bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als je twee datasets vergelijkt moet je eerst een sleutel definiëren; een veld of een combinatie van velden die voor ieder record uniek is. Dat hangt dan ook af van de verschillen die van toepassing zijn. In jouw voorbeeld lijkt een combinatie van kolom 1 en kolom 2 hiervoor geschikt. Zie bijlage.

Ah ja stom dat ik dat er niet bij heb gezegd. De kolom CONF_ID is de unieke sleutel dus dan kan hij denk ik nog wat eenvoudiger?

Ik heb er
=ISGETAL(VERGELIJKEN(J2;INDEX(ACC!$J$2:$J$999;0);0))
en
=ISGETAL(VERGELIJKEN(J2;INDEX(PRD!$J$2:$J$999;0);0))

van gemaakt en die werkt. Dank voor de hulp!

Laatst bewerkt:
Of nog korter
Code:
=ISGETAL(VERGELIJKEN(J2;ACC!$J$2:$J$999;0))

Om leuk te doen nog een alternatiefje met voorwaardelijke opmaak, want was misschien eerste keuze ("de rijen die niet voorkomen in het andere tabblad een andere kleur te geven").
'k Heb het enkel op 'ACC' gedaan. Kan je lekker zelf beetje oefenen op het andere tabblad...

Bijlagen

Om leuk te doen nog een alternatiefje met voorwaardelijke opmaak, want was misschien eerste keuze ("de rijen die niet voorkomen in het andere tabblad een andere kleur te geven").
'k Heb het enkel op 'ACC' gedaan. Kan je lekker zelf beetje oefenen op het andere tabblad...

Ah leuk! Daar ga ik zeker ook mee stoeien! Dank!

Het lukt maar ik wil graag de opvulling van de rijen wijzigen maar nu kleurt hij ook de lege rijen .... kunnen die uitgesloten worden?

't Zal vast en zeker aan mij liggen, maar ik laat enkel de tekst kleuren, dus ik snap voorlopig niet hoe lege rijen dan kunnen gekleurd worden...
Laat je anders eens zien wat je gedaan hebt?

't Zal vast en zeker aan mij liggen, maar ik laat enkel de tekst kleuren, dus ik snap voorlopig niet hoe lege rijen dan kunnen gekleurd worden...
Laat je anders eens zien wat je gedaan hebt?

daarom zei ik 'ik wil graag de opvulling van de rijen een andere kleur geven' (dus niet de tekstkleur wijzigen maar de opvulling). Omdat het niet altijd evenveel rijen zijn selecteer ik een groter bereik en dan kleuren dus ook de lege rijen.

Volgens mij zei je dat niet, hoor (kijk nog eens naar je eerste post), maar geen probleem: enkel de conditie voor VO lichtjes uitbreiden en alweer klaar (hoop ik...)

Bijlagen

probeer het eens met deze formule (formule voor blad ACC)

Code:
=ALS(ISNB(VERGELIJKEN(A2;PRD!$A$2:$A$20;0));"Nee";"")

zie bijlage

Bijlagen

Volgens mij zei je dat niet, hoor (kijk nog eens naar je eerste post), maar geen probleem: enkel de conditie voor VO lichtjes uitbreiden en alweer klaar (hoop ik...)

Nee niet in mijn eerste post maar in mijn reactie op jou post met leuke alternatiefje. Maar maar niks uit want dit is inderdaad wat ik bedoelde! Super bedankt voor je hulp!
Ik sluit de post.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan