Beste Allen,
voor mijn werk ben ik een excel bestand aan het maken met examens erin. Dit betreft een sheet van zo'n 500 rijen.
mijn eerste tabblad (examen) bestaat uit filters waardoor ik alles netjes op datum, klas, opleiding etc. kan rangschikken. Vanuit dit tabblad wil ik per opleiding een jaarplanning maken.
(deze jaarplanning wordt als PDF gedeeld met de leerlingen)
Omdat ik mijn vorig jaar er niet goed in heb kunnen verdiepen doe ik dit nu allemaal handmatig, een vreselijk karwei aangezien data van examens regelmatig wijzigen en ik dit alles handmatig doorvoer.
In de bijlage een anoniem voorbeeld bestand:
Bij het tabblad opleiding 3 > worden de data automatisch ingevuld die hierbij horen (vanuit de geel gekleurde kolommen). Bijv. op 23/11 onder het tablad opleiding 3 komt in de cel: H- 4de jaars - EXAMEN 1
(dit tot een max. van 3 examens per data, een voorbeeld zonder cordering zie je in VB > opleiding 3)
Is er iemand die mij kan helpen om dit te automatiseren?
Alvast bedankt.
voor mijn werk ben ik een excel bestand aan het maken met examens erin. Dit betreft een sheet van zo'n 500 rijen.
mijn eerste tabblad (examen) bestaat uit filters waardoor ik alles netjes op datum, klas, opleiding etc. kan rangschikken. Vanuit dit tabblad wil ik per opleiding een jaarplanning maken.
(deze jaarplanning wordt als PDF gedeeld met de leerlingen)
Omdat ik mijn vorig jaar er niet goed in heb kunnen verdiepen doe ik dit nu allemaal handmatig, een vreselijk karwei aangezien data van examens regelmatig wijzigen en ik dit alles handmatig doorvoer.
In de bijlage een anoniem voorbeeld bestand:
Bij het tabblad opleiding 3 > worden de data automatisch ingevuld die hierbij horen (vanuit de geel gekleurde kolommen). Bijv. op 23/11 onder het tablad opleiding 3 komt in de cel: H- 4de jaars - EXAMEN 1
(dit tot een max. van 3 examens per data, een voorbeeld zonder cordering zie je in VB > opleiding 3)
Is er iemand die mij kan helpen om dit te automatiseren?
Alvast bedankt.