• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Walter1988

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2020
Goede morgen,

wanneer er bij een verwijzing naar een andere cel op een ander tabblad, geen waarde is ingegeven, geeft Excel de standaard waarde "0" als resultaat.
Kan dit ook zo worden ingesteld, dat G58 op Blad 2 ook leeg blijft, als G58 op Blad 1 leeg is?

=Blad1!G58

Zou iemand een voorbeeld formule kunnen maken?
Bij voorbaat hartelijk dank.

Laatst bewerkt:
Nee, dat moet je zelf ondervangen met iets als =ALS(B1="";"";B1)

Of pas in de celeigenschappen het Format aan naar: 0;;

De correcte antwoorden staan er al.

De correcte antwoorden staan er al.

Goede morgen,

excuseert u mijn lompigheid en onkunde in Excel, echter lukt het mij niet om de 0 weg te krijgen bij een dergelijke verwijzing.
Daarnaast begrijp ik niet wat bedoeld wordt met "Format aanpassen naar 0 ; ; "

Daarmee bedoel ik het aanpassen van het celmasker in de eigenschappen van de cel waar de formule in staat:
Format.jpg

De oplossing van jkpieterse wordt dan dit, waar je zelf al aan refereert:
PHP:
=ALS(Blad1!G58="";"";Blad1!G58)

Laatst bewerkt:
Gewoon deze optie voor de sheet waar je géén nullen wil zien UITVINKEN ! (staat standaard aan)

Bijlagen

• 2020-04-15 11_16_14-Window.jpg
    2020-04-15 11_16_14-Window.jpg
    40,8 KB · Weergaven: 47
Hou er daarbij rekenening mee dat je het dan wel voor alle cellen in het hele werkboek uit zet.

De nullen worden geen spaties, ze worden gewoon niet getoond.

Wat is =_xlfn.FORMULATEXT(E2)?
Daar komt overal in kolom F #NAAM? te staan?

Had ik al gedaan. Waarom staat er dan _xlfn voor. En je kunt wel Googlen maar dan moet je weer lezen dat dit bij versie 2013 geïntroduceerd is. Daar sta je dan weer met versie 2007.

_xlfn staat voor een formule die niet beschikbaar is voor jou oudere versie van exel

M.a.w. ik kan die niet gebruiken en er is geen andere oplossing voor om die formule weer te geven behalve dan met kopiëren en plakken en ' ervoor. Erg jammer.

Antwoord op post 19. Dan open ik wel een nieuwe topic. Heb een methode gevonden met zoek en vervang = vervangen door '=
moet dan met een kopie werkblad en dan de uitkomsten terugzetten naar Blad1 > Klaar

Laatst bewerkt:
Misschien dat iemand dit nog in VBA kan/wil zetten.
Anders maar over stappen op de nieuwste versie van Microsoft Office.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan