• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleurenmarkering gevonden item (via Zoeken en selecteren)

Status
Niet open voor verdere reacties.

KarelStromph

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2013
Ik heb Office 365 geïnstalleerd. Een blad met 9560 regels. Ik zoek via knop "Zoeken en selecteren". Hij vindt ook wat ik zoek. Maar in mijn oude Excel 10 markeerde hij het regelnummer met geel. Deze markeert niets. Hoe kan ik de markering instellen?

Groet, Karel

Laatst bewerkt:
Er is voorzien dat de cel met de waarde die je hebt gezocht als selectie staat... ik vind niks ivm. een eventuele kleurmarkering van de rij.

Excel 2016 en later "markeren" helaas een stuk minder duidelijk, namelijk met iets donkerder grijs en een groen vertikaal streepje erlangs. Ik zou even wat experimenteren met de kleur instelling van Excel, de standaard kleur heeft dat aspect het minst duidelijk. Of je "zwart" (of "Wit") Excel prettig vind voor het overige is persoonlijk.

ik vind niks ivm. een eventuele kleurmarkering van de rij.
Dat zegt TS ook niet; die heeft het over een markering op de Rij-indicatoren links van de cellen. En de kolomkoppen. Die aanduiding is in O365 inderdaad een stuk subtieler. Ik weet eerlijk gezegd niet of je dat kan aanpassen. Sowieso kun je altijd in het Adresvak zien waar je staat.

Kleurenamrkering

@OctaFish,

Dank je voor je reactie. Inderdaad citeert ie de rij in het Adresvak (deed ie altijd), maar een neongeel markering links op het rijnummer was duidelijker, attentietrekkender.

Groet, Karel

Vraag mag gesloten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan