• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aselecttussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeutjeDikkie

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2020
Hoi, zal me even voor stellen ik ben Anton Vos.

voor een start opstelling ben ik met excel aan de knutsel gegaan en ben best ver gekomen, alleen nu heb ik het volgende probleem.

In kolom B2 t/m B17 staan de startnummers
Nu heb ik in kolom A2 staan =aselecttussen(1;16) en nu komt er een getal uit.
Als ik nu kolom A2 t/m A17 selecteer krijg ik bv 1,5,8,7,3,14,16,8,17,10,6,4,2,1,13,12. Alleen wil ik geen dubbele nummers.

Doe ik iets verkeerd of kan het niet wat ik wil

Welkom. Volgende keer graag een Excel-bestandje bijvoegen s.v.p. Voorkomt gokken, overtypen e.d.

Voor deze keer heb ik er eentje gemaakt voor je. Betreft een mogelijke oplossing met een extra hulpkolom. Bekijk maar eens.

Bijlagen

Ook met hulpkolom, zelfde idee als Alex

Deze in A2 tm A17
Code:
=ASELECTTUSSEN(1;17)

Deze in B2 tm B17
Code:
=RANG(A2;$A$2:$A$16)+AANTAL.ALS($A$2:A2;A2)-1

Dank voor de reactie's

Het is niet helemaal wat ik zoek, ik heb een voorbeeld van mijn opstelling er nu bij gedaan.

De rijders hebben de keuze uit een start nummer tussen de 1 en 99 in het voorbeeld.
dat was ik net vergeten :d . Ik heb hem ook al met aselect() gedaan en dan via aangepast sorteren gedaan. dan blijf ik selecteren heb het het liefst met 1 druk op de knop.

In kolom B4 t/m B19 staan de startnummers en deze moeten in willekeurige volgorde in kolom A4 t/m A19 komen, daaruit kan ik dan verder om ze op de juiste plaats te zetten in de opstelling.

Bijlagen

Ik snap niet precies wat je bedoelt en waar je die 99 vandaan haalt.

Kolom A heb ik verborgen en kolom B is nu het ontdubbelde bereik van aselecttussen.
Je kan automatisch berekenen nog uitzetten via instellingen. Dan zal de selectie updaten zodra je op F9 drukt.

Bijlagen

In plaats van deze 2 formules:
Code:
=RANDBETWEEN(1;17)
=RANK(A4;$A$4:$A$19)+COUNTIF($A$4:A4;A4)-1

kun je deze ook iets vereenvoudigen:
Code:
=RAND()
=RANK(A4;$A$4:$A$19)

Bijlagen

Of dit iets uitgebreidere bestand met (gekozen)startnummer en naam.

Bijlagen

Oké, bedoelde eigenlijk dat mijn getallen niet op volgend zijn. Er zijn 16 deelnemers die allemaal een eigen start nummer hebben deze liggen tussen 1 en 99.

Heb je mijn voorbeeld wel goed bekeken?

Cellen G10:G25 die zijn toch niet opvolgend.
Ze komen uit de cellen W3:W18 die je zelf kunt invullen.

Heb je mijn voorbeeld wel goed bekeken?

Cellen G10:G25 die zijn toch niet opvolgend.
Ze komen uit de cellen W3:W18 die je zelf kunt invullen.

Die post heb ik wel gezien alleen geen bestand of voorbeeld, wellicht komt dit om dat ik het op een mobiel bekijk. Als ik morgen thuis ben kijk ik gelijk even.

Als je aan alle zoek bereiken denkt kun je het gewoon uitbreiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan