• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde van gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bkamphuis

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2020
Goedemorgen,

In cel B6 heb ik gegevensvalidatie toegevoegd van tabblad ''verkooporder + afvalstroomnummer: kolom A''.
Nu wil ik graag dat cel B7 van tabblad ''planning'' automatisch de gegevens van kolom B van tabblad ''verkooporder + afvalstroomnummer'' invult.

Bijvoorbeeld S000032 hoort altijd 01A07JAN8010 bij. Dus als ik in B6 -> S000032 invul (via gegevensvalidatie) moet er in B7 automatisch 01A07JAN8010 ingevuld worden maar als ik bij B6 een andere invoer doe dan moet automatisch daaronder het nummer komen wat daarbij hoort (zie tabblad ''verkooporder + afvalstroomnummer'')

Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt.

Bijlagen

Code:
=VERT.ZOEKEN(B6;'Verkooporder + afvalstroomnumme'!A1:B30;2;0)

Kijk eens in Help naar de functie X.ZOEKEN of mocht je die niet hebben, VERT.ZOEKEN. Het is altijd beter als je je probleem zelf oplost :-)

Code:
=VERT.ZOEKEN(B6;'Verkooporder + afvalstroomnumme'!A1:B30;2;0)

Heel erg bedankt, en op welke manier kan ik ervoor zorgen dat als er niets ingevuld staat er geen #N/B komt te staan, maar gewoon een leeg veld.

zo bijvoorbeeld
Code:
=als.fout(VERT.ZOEKEN(B6;'Verkooporder + afvalstroomnumme'!A1:B30;2;0);"niet gevonden")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan