update 21H1

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
ik heb op mijn laptop de onderdelen windows 10 21H1 gedownload en na het installeren moest ikde laptop opnieuw opstarten, daarna verscheen de melding dat de laptop werd geconfigureerd,dit duurde wel een tijdje................................daarna verscheen een zwart scherm en deed de laptop niks meer, heb toen maar de aan/uit knop ingedrukt en vastgehouden zodat de laptop uitging. na een vijf minuten weer op de aan/uit knop gedrukt, maar het scherm blijft zwart. ik hoorde alleen 3 piepjes, wat kan er aan de hand zijn en hoe op te lossen

laptop werd geconfigureerd,dit duurde wel een tijdje................................daarna verscheen een zwart scherm en deed de laptop niks meer, heb toen maar de aan/uit knop ingedrukt en vastgehouden zodat de laptop uitging.
Een zwart scherm zegt niks als het hdd lampje nog steeds knippert is er nog steeds activity. Sluit de laptop eens met kabel aan op het internet en laat die overnacht aanstaan, goeie kans dat alles herpakt.

Als je nog bij de schijf en de data kunt zou ik eerst maar een backup van die data maken als je die nog niet hebt.
Daar zijn tools als HirensBootCD voor. https://www.hirensbootcd.org/
Zet die met bijv Rufus op een andere (lege) USB stick.
Boot vanaf die stick en zet de data op een andere stick of op je externe backup schijf.
Dan... pas die repair met behoud van programmas/data uitvoeren.

Meestal worden opstartproblemen verholpen door de installatie van Windows te beginnen. Eerst zoekt Setup bestaande Windows installaties en dan repareert Setup automatisch. Daarna komt de keuze van regio en de vraag waar je Windows wilt installeren. Je moet afwachten of de mededeling dat opstarten gerepareerd wordt, voor de keuze van waar Windows geïnstalleerd moet worden komt. Anders kan bij de keuze van partities een herstelmenu worden opgeroepen met daarin ook systeemherstel. Updates kunnen teruggedraaid worden.

Het betreft een laptop Dell Inspiron 17R (N7010), ik kom dus niet verder, als ik de laptop aanzet, hoor ik 3x 3 piepjes en dat is alles, het scherm blijf zwart, ook na enkele ure, hij start dus niet door, ik kan hem alleen uitzetten door de aan/uit knop ingedrukt vast te houden; heb de laptop ook al proberen te starten met de usb stick, waar de W10 setup op staat, maar dat werkt ook, scherm blijft zwart. Dit alles na de onderdelen windows 10 21H1 gedownload te hebben, moest toen opnieuw opstarten, daarna verscheen de melding dat de laptop werd geconfigureerd, percentage werd weergegeven, dit duurde wel een tijdje................ben toen gaan eten................toen ik terug kwam zag ik een zwart scherm en deed de laptop niks meer, wat moet ik doen ? De laptop is ge-upgrade van W7 naar W10 in 2017

https://www.dell.com/support/kbdoc/nl-nl/000132041/inzicht-in-de-beep-code-on-a-dell-notebook-pc
De beep code's.

Dus via de installatie USB stick blijft ook het beeldscherm zwart?
Lijkt mij weinig te maken hebben met de upgrade want als het in Windows zou zitten dan start de laptop wel en kun je ook in de bios komen, zal maar de wet van Murphy zijn.

toch vreemd, want die dag andere vermelde updates gedownload en geinstalleerd, deze gaven geen problemen, ook niet na opnieuw opstarten, daarna die laatste nieuwe update 21H1 laten installeren, opnieuw gestart en toen verscheen na enige tijd het zwarte scherm.................moederbord ??????

Maare, kun je nu wel of niet in de bios komen?

Zo ja, dan kun je ook met de installatie stick opstarten via F12 en het boot menu, ligt dan aan de videodriver voor Windows.

Maare, kun je nu wel of niet in de bios komen?

Zo ja, dan kun je ook met de installatie stick opstarten via F12 en het boot menu, ligt dan aan de videodriver voor Windows.

nee, kan ook niet in de bios komen, niets reageert en F12 niet, alleen 3 piepjes te horen als ik laptop aanzet, daarna alleen zwart scherm, er is ook niks meer te vinden van deze laptop (https://www.dell.com/support/contents/nl-nl/videos) Geen video's gevonden for Inspiron 17 N7010, laptop te oud, is van 2011, volgens de setgids:
Piepcode Mogelijk probleem
Een piep
Mogelijke fout met het moederbord - fout in de BIOS ROM-controlesom.

Twee piep
Geen RAM-geheugen gedetecteerd
OPMERKING: Als u een geheugenmodule hebt geïnstalleerd of vervangen, moet u controleren of de geheugenmodule correct geplaatst is

Drie piep
Mogelijke fout met het moederbord - chipsetfout

dus ik vermoed....einde oefening

Zou er eens een andere, lege HDD / SSD in hangen en kijken wat er dan gebeurd....
Dan weet je in elk geval in welke richting je moet zoeken...

dus ik vermoed....einde oefening
Ik ook en repareren is voor zo'n gedateerde notebook zonde van de centen.
Je zou hem open kunnen maken en visueel de boel onderzoeken, indien een dedicated videokaart of die los is gekomen.

Hallo

Dit model , veel voorkomend ... initialisatie motherboard die faalt.

Meestal zijn het de u.s.b. poorten die sneuvelen op het motherboard.

Ook veel door oververhitting gesneuvelde g.p.u.'s , wat het volgens mij jammerlijk genoeg is in dit geval.

Door stof verstopte heatpipe radiator , met als gevolg therm. gel. pasta die versteend.

Te voorkomen , of toch zeker ettelijke jaren uit te stellen door zo nu en dan eens stofvrij te maken.

Peter

dank voor de info, hoop dat ik de fotos die op de HD staan nog kan redden...........................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan