• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

If then formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7xz

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2012
Hoi allen,

Ik ben het even kwijt. Het is voor mij alweer een poosje geleden dat ik VBA/ formules heb toegepast in excel.

Ik heb even een voorbeeldje van wat ik precies wil.

- Op tabblad 1 heb ik een overzicht van klanten en op tabblad 2 andere gegevens per klant.
- Ik wil op tabblad 1 dat de prioriteit van de klant automatisch ingevuld wordt bij een bepaalde segmentatie van de klant op tabblad 2.
- Het wordt een levend document, behalve tabblad 2 dus. Als ik een klant invoer in tabblad 1, dient de prioriteit dus automatisch opgehaald te worden uit tabblad 2.

Volgens mij is het een kwestie van If then, maar ben het helemaal kwijt.
Voorbeeld priority.PNG
Bekijk bijlage Voorbeeld prioriteit.xlsx

* In het voorbeeld staan geen gegevens! Enkel Cust 1 bijvoorbeeld.

Alvast bedankt!

Dat kan met VERT.ZOEKEN
Maar waarom staat er in het lijstje Med bij Premium terwijl je wilt dat het dan High is?

Waarom staat er in het lijstje Med bij Premium terwijl je wilt dat het dan High is?

Mag ook Med zijn. Moet alleen de formule hebben of VBA code, dan red ik mij wel met het veranderen van Premium High of Med.

Dan zo in G7 in plaats van de Gegevensvalidatie:
PHP:
=VERT.ZOEKEN(K7;$N$7:$O$9;2;0)

Succes.
En quoten is overbodig als je direct op het voorgaande bericht reageert.

Dank het is gelukt! Twee keer verwijzen was nodig om op klant te zoeken :)

Prima.
Dan mag je je vraag ook nog even als Opgelost markeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan