bij hoogste of laagste waarde de juiste datum vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikPro

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2020
Ik zou graag weten hoe ik bij een bepaalde waarde de juiste datum kan vinden.

Voorbeeld:
in cel E4 staat waarde 3; die waarde zet ik als =max of =min in cel J5 ui de waarde van kolom E

In kolom A staat de datum waarop de waarde in J5 terug komt.

Nou zou ik graag in een andere cel (bv L5) die datum terug willen zien wellicht door vert.zoeken in combinatie met de waarde die daarbij hoort uit cel J5

Kort gezegd: naast de hoogste of laagste waarde in J5 zou ik ook daarvan de juiste datum zien in cel L5 (zoek bij dát getal de juiste datum)

Welke formule kan ik daarvoor gebruiken?

Alvast bedankt!

En over welk pakket heb je het? Duidelijk niet Excel, want anders had je de vraag wel in het Excel forum gesteld ;)

En over welk pakket heb je het? Duidelijk niet Excel, want anders had je de vraag wel in het Excel forum gesteld ;)

Oeps.. ik dacht dat dit het software deel van het forum was...maar het gaat echter wél over Excel - de 2007 versie .

Laatst bewerkt:
Klik op de grote blauwe knop '+ Reageer op bericht' je ziet dan ergens een paperclip. Met de paperclip kan je een bestand toevoegen.

zou graag weten hoe ik bij een bepaalde waarde de juiste datum kan vinden.

Voorbeeld:
in cel E4 staat waarde 3; die waarde zet ik als =max of =min in cel J5 ui de waarde van kolom E

In kolom A staat de datum waarop de waarde in J5 terug komt.

Nou zou ik graag in een andere cel (bv L5) die datum terug willen zien wellicht door vert.zoeken in combinatie met de waarde die daarbij hoort uit cel J5

Kort gezegd: naast de hoogste of laagste waarde in J5 zou ik ook daarvan de juiste datum zien in cel L5 (zoek bij dát getal de juiste datum)

Welke formule kan ik daarvoor gebruiken?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Je kan beter gebruik maken van een echte tabel. Mij lijkt het een huiswerkvraag maar goed. In K4

PHP:
=INDEX($A$4:$A$30;MATCH(J4;$E$4:$E$30;0))
Eventueel even vertalen.

Geeft niet de datum die ik zocht helaas

Bijlagen

• Exceljpg.jpg
    Exceljpg.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 14
inderdaad ja.. ik zag het had het snel even zo op internet opgezocht. die uitkomst moest dan alleen nog naar datum worden geconverteerd middels cel-eigenschappen -> categorie
Maar bedankt voor de supersnelle hulp iig..

Je kan beter gebruik maken van een echte tabel. Mij lijkt het een huiswerkvraag maar goed. In K4
En deze sneer was niet echt nodig hoor .. Ben niet zo bedreven in excel als jij/jullie ;)
Evenzogoed...Thanks :D

Vraag is opgelost!!

Het was geen sneer maar een opmerking. De reden van de huiswerkvraag komt door dit:

Bijlagen

• Knipsel_sneer.JPG
    Knipsel_sneer.JPG
    20,2 KB · Weergaven: 15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan