• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal dagen berekenen als ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenno

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2007
Hallo,

Ik heb een klein probleempje.

Ik ben op zoek naar een formule dat wanneer een project is afgerond, het aantal dagen vanaf 14-9 wordt opgeteld.
Doordat projecten elkaar overlappen krijg ik anders teveel dagen in mijn telling. Zie bijlage.

Alvast dank.

Glenno

Bijlagen

Geeft dit de gewenste uitkomst? Het helpt als je zelf voor een aantal gevallen de gewenste uitkomst aangeeft...
Code:
=SOM.ALS(H2:H8;"Ja";F2:F8)

`Hallo AlexCel,

Dank voor je snelle reactie. De door jou gegeven formule was mij bekend. Voor deze berekening klopt hij echter niet, omdat hij het aantal dagen in kolom F optelt.
Dat gaat niet goed, omdat de 2 projecten overlappingen hebben. De uitkomst zou moeten zijn 11-10 minus 14-9, dus minder dan een maand ( 27 dagen ) ipv de 35 dagen die jouw formule aangeeft.

Dus kolom H moet voorzien zijn van "Ja" en dan de datum nemen uit kolom D.

Code:
=MAX.ALS.VOORWAARDEN(D2:D8;H2:H8;"Ja")-B2

Zelf opgelost dus?

Mooi.

Oh ja, had even niet gezien dat er twee verschillende afzenders waren :o

Maar jouw oplossing lijkt me aan te sluiten bij de vraag. We horen het wel (hoop ik).

Heren,

Dank voor jullie hulp. De formule van Jap3600 werkt PERFECT!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan