403 fout op android

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Ik krijg op mijn oppo android gsm regelmatig een 403 foutmelding. Dan staat er dat ik mijn browser moet updaten. Maar dat lost niets op. Ik gebruik ecosia en Chrome. Het ligt aan mijn telefoon want op andere tel kan de site wel worden geopend.
Kan iemand mij helpen?

Misschien moet je even wat meer vertellen wat er gebeurd, wat je doet, en waar je die melding krijgt?
403 is in het algemeen: Toegang geweigerd.

Dus vertel eens wat meer.

403 User Agent Denied
Your client or browser version is being used to send malformed or invalid requests. Please update your browser if possible.

Deze melding krijg ik. Niet altijd maar soms wel. Wel steeds bijzelfde website. Ik heb ecosia cookies ook al verwijderd, want die tip zag ik ook ergens. Van alles geupdate en tel uit en aan gezet. Maar melding blijft komen.

En wat zegt de beheerder van die website? Want het is duidelijk een probleem aan die kant.

Geen probleem van de website. Ik meldde al dat met andere gsm site wel bereikbaar is. En nu ook met eigen gsm maar andere zoekmachine.

Geen probleem van de website. Ik meldde al dat met andere gsm site wel bereikbaar is. En nu ook met eigen gsm maar andere zoekmachine.

Toch komt een error 403 van een server vandaan.

https://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_403
The HTTP 403 is an HTTP status code meaning access to the requested resource is forbidden. The server understood the request, but will not fulfill it.
Error 403: "The server understood the request, but is refusing to authorize it.", RFC 7231

En de bijbehorende RFC (specificaties):
https://datatracker.ietf.org/doc/html/rfc7231#section-6.5.3

The 403 (Forbidden) status code indicates that the server understood
the request but refuses to authorize it. A server that wishes to
make public why the request has been forbidden can describe that
reason in the response payload (if any).

If authentication credentials were provided in the request, the
server considers them insufficient to grant access. The client
SHOULD NOT automatically repeat the request with the same
credentials. The client MAY repeat the request with new or different
credentials. However, a request might be forbidden for reasons
unrelated to the credentials.

An origin server that wishes to "hide" the current existence of a
forbidden target resource MAY instead respond with a status code of
404 (Not Found).

Laatst bewerkt:
Sorry Aar, ik kan niets met wat je post. Als het met Google wel en ecosia niet werkt, vanaf zelfde ip adres en zelfde device, hoe kan het dan aan de website liggen?
De website is niet beveiligd, (waarschuwingsteken in adresbalk) kan het zijn dat ecosia daar op reageert en Google niet?

Sorry Aar, ik kan niets met wat je post. Als het met Google wel en ecosia niet werkt, vanaf zelfde ip adres en zelfde device, hoe kan het dan aan de website liggen?
De website is niet beveiligd, (waarschuwingsteken in adresbalk) kan het zijn dat ecosia daar op reageert en Google niet?

Google is een zoekmachine weet ik, en Ecosia is een zoekmachine via een app, begrijp ik.
Maar wat gebeurt er precies dat je die error krijgt? Wat doe je precies? Ga je naar een speciale website?

Ik vermoed dat die site iets blokkeert.

In zowel Google als Ecosia krijg je dit?
Hoe oud is je telefoon? Welke versie van Chrome heb je?

beste Aar,
de 403 melding krijg ik bij ecosia en niet bij google. zoals eerder gemeld. Wel goed lezen hoor;)
Op de smartphone.
Op de laptop werkt het wel goed met ecosia, heb ik even gecheckt.

Ergo: de foutmelding komt door ecosia op de android smartphone. of de website en ecosia praten slecht met elkaar.

beste Aar,
Ergo: de foutmelding komt door ecosia op de android smartphone. of de website en ecosia praten slecht met elkaar.

Ik denk sterk aan het laatste.

Ik heb 't ook getest. Conclusie: een bug in Ecosia of instelling bij debreedesloot. Mogelijk het laatste en dat ze deze browser niet als client toelaten.

Je moet deze vraag dan ook stellen aan ecosia.org via de contact-link EN bij de makers van de breedesloot (telefoon of bij voorkeur SMS). Mij is geen emailadres opgevallen. De site lijkt erg nieuw te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan