• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inhoud van meerdere cellen opnemen bij vertikaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

molfi

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2016
Hallo

In bijgevoegd documentje zou ik graag met de functie vertikaal zoeken de inhoud van meerdere cellen opnemen in één specifieke cel op een ander tabblab.
Bestandje bijgevoegd ter verduidelijking. (probleem geel gemarkeerd)
Is dit mogelijk of ben ik helemaal verkeerd bezig?

Thx

Bijlagen

Is dit mogelijk of ben ik helemaal verkeerd bezig?
Vermijd samengevoegde cellen, hierdoor gaan zoekfuncties fout lopen.

In E5
Code:
=VERT.ZOEKEN(C5;Schema!$C$5:$E$6;3;ONWAAR)

Ik heb het misschien wat verkeerd uitgelegd.
In het tabblad "schema" bij de kolom "leerinhoud" zouden naast "onderzoek lijmsoorten" meerder woorden moeten kunnen staan
Deze gegevens komen uit het tabblad "jaarplan" uit de kolom "leerinhoud" .
Dit komt omdat bv. nummer 1 meerder keren terugkomt met een andere leerinhoud. Dit zou ik willen verzamelen in een overzicht.
Waarschijnlijk vraag ik te veel maar wie weet?

Alvast bedankt voor de reactie!

Inderdaad, thx. Ik bestudeer even hoe je dit hebt gedaan.
Bedankt!

Voor Excel 365, cel E5:
Code:
=TEKST.COMBINEREN(TEKEN(10);WAAR;FILTER(Jaarplan!$E$3:$E$6;(Jaarplan!$D$3:$D$6=D5)*(Jaarplan!$C$3:$C$6=C5);""))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
AlexCEL

Bedankt!
In het tabblad "jaarplan" moet ik in kolom C wijzigingen kunnen aanbrengen die dan de inhoud van kolom E (jaarplan) overbrengen naar kolom E (schema).
Van alle regels die cijfer 1 bevatten (jaarplan) moet de inhoud in kolom E (schema) verschijnen achter de regel met het cijfer 1.
Hopelijk is het een beetje duidelijk?

Thx

emields

Je oplossing werkt ook, alleen worden de gegevens in het tabblad "jaarplan" aangepast in kolom C en zijn de gegevens in het tabblad "schema" in kolom c vaste gegevens.
Nu werkt het omgekeerd, ik probeer het uit te zoeken!

Groeten en bedankt!

In het tabblad "jaarplan" moet ik in kolom C wijzigingen kunnen aanbrengen die dan de inhoud van kolom E (jaarplan) overbrengen naar kolom E (schema).
Van alle regels die cijfer 1 bevatten (jaarplan) moet de inhoud in kolom E (schema) verschijnen achter de regel met het cijfer 1.
Dit is toch exact wat er gebeurt in mijn voorbeeldje in #7?

Dit is toch exact wat er gebeurt in mijn voorbeeldje in #7?

Ja, maar als ik de cijfertjes aanpas op het tabblad "jaarplan" in kolom C dan krijg ik een fout (#NAAM?).
moet ik nog ergens andere gegevens aanpassen of de range vergroten?
Ben maar een beginner maar probeer de inhoud van de oplossingen te begrijpen, soms niet zo simpel.

Bedankt!

Ok. Kun je deze functie eens controleren in een willekeurige excelsheet:
Code:
=TEKST.COMBINEREN(" ";WAAR;X1;Y2)
Ik vermoed dat je deze functie nog niet beschikbaar hebt namelijk...

Inderdaad, je hebt nog niet de nieuwste versie van Excel 365. Ik denk nog even na over een alternatief.

Inderdaad, je hebt nog niet de nieuwste versie van Excel 365. Ik denk nog even na over een alternatief.

Werkt thuis wel met mijn office 365, op school een netwerklicentie. Zou dat het probleem kunnen zijn?

Zeker kan dat, TEKST.COMBINEREN is volgens mij nog niet beschikbaar in alle versies van Excel 365.
Jammer, want het is een ideale oplossing voor je probleem...

Met een paar hulpkolommen (die je kunt verbergen) kom ik er ook, maar dat is wel stuk minder elegant. :(

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Fijn dat ik weet waar het probleem nu ligt en bedankt voor de nieuwe oplossing.
Ik heb weer wat bijgeleerd!

Thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan