Dit is iets waar ik regelmatig tegenaan loop: filteren op meer dan 2 woorden.
Tot 2 woorden, geen probleem (Filter > Text Filter > Custom Filter), maar op meerdere woorden....
Zoiets als:
Contains: woord1 OR woord2 OR woord3 OR woord4
En dát binnen een bestand dat al op een andere kolom al een filter is.
Ik verzin maar even wat:
Kolom 'Categorie' = filter op kolom 'Behandelingen'
Kolom 'Informatie' = filter op contains: woord1, woord2, enz.
Zonder draaitabellen (ben ik niet in thuis, ik weet niet of het werkt met formules enzo) en zonder ergens 'hulpvelden'.
De 'Filter' functie die ik op Internet tegenkom gaat uit van hulpvelden ergens, filteren op basis van een range elders op de spreadsheet.
Reuze 'handig' wanneer de wanneer je eerst al een filter ingeschakeld heb en de range ergens in kolom CC staat
Eigenlijk zoiets als het onderstaande.
Ik heb gezocht of er op Internet al een kant en klare macro oplossing bestond, die de gebruiker vraagt:
1. om de kolom selecteren
2. invoerscherm voor woorden en booleans
Eigenlijk ben ik slechts 1 tool tegengekomen die zoiets heeft met de naam "Super Filter".
Maja... om nou voor 1 onderdeel de Add in aan te schaffen...
Tot 2 woorden, geen probleem (Filter > Text Filter > Custom Filter), maar op meerdere woorden....
Zoiets als:
Contains: woord1 OR woord2 OR woord3 OR woord4
En dát binnen een bestand dat al op een andere kolom al een filter is.
Ik verzin maar even wat:
Kolom 'Categorie' = filter op kolom 'Behandelingen'
Kolom 'Informatie' = filter op contains: woord1, woord2, enz.
Zonder draaitabellen (ben ik niet in thuis, ik weet niet of het werkt met formules enzo) en zonder ergens 'hulpvelden'.
De 'Filter' functie die ik op Internet tegenkom gaat uit van hulpvelden ergens, filteren op basis van een range elders op de spreadsheet.
Reuze 'handig' wanneer de wanneer je eerst al een filter ingeschakeld heb en de range ergens in kolom CC staat
Eigenlijk zoiets als het onderstaande.
Ik heb gezocht of er op Internet al een kant en klare macro oplossing bestond, die de gebruiker vraagt:
1. om de kolom selecteren
2. invoerscherm voor woorden en booleans
Eigenlijk ben ik slechts 1 tool tegengekomen die zoiets heeft met de naam "Super Filter".
Maja... om nou voor 1 onderdeel de Add in aan te schaffen...