• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Click to email - variabele data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenn11

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2008
Hi allemaal,

Ik heb een leuke werksheet gecreëerd, maar ik mis nog één ding.

De sheet bevat een overzicht van een warehouse. Hier kan je items reserveren. Nu wil ik bij kolom B(17) 'reserveer' een koppeling maken naar email.

Wanneer iemand op B18 klikt dan moet de data van H18 in het onderwerk van de email komen en in het tekst vak van de email
Wanneer iemand op B19 klikt dan moet de data van H19 in het onderwerk van de email komen en in het tekst vak van de email

etc...dus er moet altijd gekeken worden naar de regellijn waarin de data zich bevind.

Verder wil ik ook een standaard tekst/onderwerp in de mail verwerken. Dit kan met 'steuntabellen' of in de functie zelf.

Hebben jullie hier een oplossing voor?

Bedankt!

Bijlagen

Welk mailprogramma gebruik je?
Er is zeer veel te vinden over mailen in Outlook op het forum.

Zoiets achter het werkblad:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If Target.Count > 1 Then Exit Sub
    If Target.Column = 2 And Target.Row > 17 And Target.Value <> "" Then
        Vraagje = "Email maken en verzenden." & vbCrLf & vbCrLf & "- Machine: " & Target.Offset(, 1) & vbCrLf & "- Serienummer: " & Target.Offset(, 6)
        If MsgBox(Vraagje, vbOKCancel + vbQuestion, "Mailen") = vbOK Then
            MaakMail ("Machine: " & Target.Offset(, 1) & " - Serienummer: " & Target.Offset(, 6))
        End If
    End If
End Sub

Sub MaakMail(Onderwerp As String)
    MsgBox "Nu gaan we de mail maken met als onderwerp:" & vbCrLf & Onderwerp
End Sub
Zoals HSV als zei kan je op Helpmij veel vinden over het maken en versturen van de mail zelf.

Welk mailprogramma gebruik je?
Er is zeer veel te vinden over mailen in Outlook op het forum.

Dat zal met Outlook gebeuren. Klopt, er is veel te vinden. En dat zie ik ook. Echter gaat het altijd over een statische cel en niet het dynamische/variabele van wat ik wil. Vandaar mijn vraag. Of heb jij een linkje met een voorbeeld uitleg?

Ik begrijp niet waarom je dezelfde vraag nog een keer stelt.
Het variabele gedeelte staat al in het voorbeeld dat ik plaatste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan