• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ontbrekende nummers filteren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sven12

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2022
Goedendag,

Ik probeer uit dit document de ontbrekende nummers te filteren helaas krijg ik dit niet voor elkaar heeft iemand tips?

Alvast bedankt voor de hulp!

Bijlagen

Kan met VO bijvoorbeeld, in combinatie met een hulpkolom die het getal uit de string filtert.

Bijlagen

AccesGuru bedankt voor je snelle hulp ik zie de formule nu deze kan ik mooi voor andere documenten gaan gebruiken. Nogmaals bedankt:D

Laatst bewerkt:
Volgens mij mis je nog heel veel tussenliggende nummers die je hiermee niet vindt

Hoe kan ik dit volgens jou dan beter doen? Nu je het zegt mis ik er ongeveer 50...?

Probeer met je muis uit de buurt van de QUOTE knop te blijven; op de een of andere manier reageert die al als je in de buurt komt. En krijg je dus nodeloze quoots in je antwoord. En dat wil je uiteraard niet. (en wíj als lezer al helemaal niet :d)

Optie voor Excel 365:
Code:
=LET(ID;"S"&TEKST(REEKS(2008);"000000");FILTER(ID;ISFOUT(VERGELIJKEN(ID;A2:A1904;0));""))

Ik probeer uit dit document de ontbrekende nummers te filteren
Iets dat ontbreekt kun je uiteraard van zijn levensdagen niet filteren. Want het is er niet. Hooguit kun je de plek markeren waar het probleem zich voordoet. De rest mag je zelf oplossen. Je kunt met dit deel van de formule (=GEHEEL(RECHTS(A3;LENGTE(A3)-1))-GEHEEL(RECHTS(A2;LENGTE(A2)-1))) bepalen hoeveel getallen je mist (inderdaad, een hoop) en op basis daarvan een lijst maken van de ontbrekende getallen. Ik denk dat je voor het maken van die lijst moet gaan programmeren. Of een vergelijkingstabel erbij halen waarin je met VO dan kijkt of de beschikbare nummers er zijn of niet.

De formule van Alex is voldoende;)

Ja? Ook als je geen​ Office 365 hebt? Maf hoe er de laatste tijd van uit wordt gegaan dat iedereen dat wel in huis heeft...

Bijlagen

Rustig blijven... er staat dan ook optie.

Deze kan (waarschijnlijk, kan het niet testen) voor eerdere versies van Excel:
Code:
=ALS.FOUT("S"&TEKST(KLEINSTE(ALS(ISFOUT(VERGELIJKEN("S"&TEKST(RIJ($A$1:$A$2000);"000000");$A$2:$A$1904;0));RIJ($A$1:$A$2000);"");RIJ(A1));"000000");"")
Let op: dit is dan een matrixfunctie, d.w.z. na invoer afsluiten met Control+Shift+Enter en dan doorvoeren naar onderen.

Laatst bewerkt:
Met een macrotje kan ook nog.

Code:
Sub jec()
 Dim i As Long, j As Long, x As Long, y As Long, t As Long
 Dim sq() As Variant, ar As Variant
 ar = Range("A2", Range("A" & Rows.Count).End(xlUp))

For i = 1 To UBound(ar)
   If i = UBound(ar) Then Exit For
   x = Val(Right(ar(i, 1), 6))
   y = Val(Right(ar(i + 1, 1), 6))
   If y - x <> 1 Then
      For j = x + 1 To y - 1
         ReDim Preserve sq(t)
         sq(t) = j
         t = t + 1
      Next
   End If
 Next
 Range("C2").Resize(t) = Application.Transpose(sq)
End Sub

Er is ook nog een getal met * ernaast.... die compliceert de boel ook nog eens.

Lijkt me niet zo lastig, toch ?

Code:
Sub M_snb()
  MsgBox Join(Filter([transpose(if(iserror(match(text(row(1:2000),"\S000000"),A1:A2008,0)),row(1:2000)))], False, 0), vbLf)
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan