• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout in macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

remco1987

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2014
Ik heb dmv een eerder verkregen Macro het ea aangepast alleen neemt hij nog niet de juiste waardes mee naar mijn sheet.

wie kan mij helpen?

de grijzen velden in FoodData moeten gevuld worden vanuit PRODUCT en de witte cellen wil ik zelf aan kunnen vullen. (deze mogen niet verdwijnen als ik de macro refresh)

Bijlagen

Dit is het principe.

Draai je de macro nog een keer zal het nooit de gegevens overschrijven, maar eronder plaatsen.
De juiste cellen moet jezelf maar veranderen (denk aan de punt voor de vierkante haken)

Code:
With Sheets("PRODUCT")
  Sheets("fooddata").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 42) = Array(.[B2], "", .[B1], "", .[A1], .[B3], "", .[G36], "", "", "", "", "", .[G42], .[G45], .[G44], .[G40], .[G33], .[H100].Resize(, 30))
 End With

De laatste 30 cellen die gevuld worden zijn H100:AK100 van Product.

Dit is het principe.

Draai je de macro nog een keer zal het nooit de gegevens overschrijven, maar eronder plaatsen.
De juiste cellen moet jezelf maar veranderen (denk aan de punt voor de vierkante haken)

Code:
With Sheets("PRODUCT")
  Sheets("fooddata").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 42) = Array(.[B2], "", .[B1], "", .[A1], .[B3], "", .[G36], "", "", "", "", "", .[G42], .[G45], .[G44], .[G40], .[G33], .[H100].Resize(, 30))
 End With

De laatste 30 cellen die gevuld worden zijn H100:AK100 van Product.

Hoi Harry,

de macro vult dan 1 regel in, wat ik wil is dat hij elke "prodname" die ik invul de data overneemt.
net zoals hij dat nu doet maar dan met de benodigde data.

als ik uw macro gebruik dan blijft hij de eerste regel plaatsen maar niet taart 2.

Dan is het de verkeerde code die ik aangepast heb.

Misschien kun je @Cow18 een PB sturen, het lijkt erop dat die dat heeft geschreven.
Ik moet alles uitpluizen wat de bedoeling is etc. etc.
Het wordt dan sowieso een geheel ander manier van schrijven.

ik heb nu 2 macro's

Macro 1 (wat_hij_moet_laten_zien) is de recente aanpassing wat gelijk de waardes laat zien wat ik hebben.
Macro 2 (Beetje_Opzoekwerk) wat iemand eerder heeft gemaakt en de oplossing moet zijn. alleen weet ik niet hoe ik het moet lezen om het te bewerken zodat de gegevens zoals Macro 1 wordt toegepast

Bijlagen

deze doet bijna hetzelfde als die van HSV maar blijkbaar wil je eerst de witte cellen invullen.
P.S. verwijder alle samengevoegde cellen als je met vba wil werken
en pas toch enkele formules aan zodat we niet altijd de waarden van maar 1 productcode kunnen zien.

Mochten de helperser maar zoveel tijd in als u voor een voorbeeldbestand te maken je zou er denk ik niet aangeraken.

Bijlagen

deze doet bijna hetzelfde als die van HSV maar blijkbaar wil je eerst de witte cellen invullen.
P.S. verwijder alle samengevoegde cellen als je met vba wil werken
en pas toch enkele formules aan zodat we niet altijd de waarden van maar 1 productcode kunnen zien.

Mochten de helperser maar zoveel tijd in als u voor een voorbeeldbestand te maken je zou er denk ik niet aangeraken.

Dank u wel! dit is inderdaad bijna wat ik bedoel.

AJ tm AQ wordt alleen niet gevuld zie ik, dat is bij Sheet PRODUCT AD97 en verder.

ik kan dmv Prodcode in te vullen kan ik hier wel wat mee, super!

Dank u wel! dit is inderdaad bijna wat ik bedoel.

AJ tm AQ wordt alleen niet gevuld zie ik, dat is bij Sheet PRODUCT AD97 en verder.

ik kan dmv Prodcode in te vullen kan ik hier wel wat mee, super!

Het is gelukt! ik heb me even verdiept in de taal en wat hulp van een maat! dank jullie wel weer!!!! onwijs blij mee!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan