• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij IF formule

• Onderwerp starter Onderwerp starter 5MB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

5MB

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2011
Hallo allemaal,

In het bijgesloten file gebruik ik een genest IF formule, ik loop er echter tegenaan dat als ik meerder regels van het zelfde item heb maar een andere prio ik dan eigenlijk een andere status terug zou willen krijgen dan dat mijn formule nu geeft. Ik moet iets aanpassen in mijn criteria denk ik maar heb geen idee hoe.

Ik heb echt geen idee hoe ik het duidelijker moet uitleggen. Hopelijk maakt het file het duidelijker. Anders hoor ik het wel.

Bedankt voor het reageren alvast.

Met hartelijke groet,
Mirjam

Bijlagen

Maak eens een tabel van de verschillende voorwaarden.
Volgens mij hoort kolom C niet in de formule thuis.
Ben je bekend met de => en =< operatoren ?

Maak eens een tabel van de verschillende voorwaarden.
Volgens mij hoort kolom C niet in de formule thuis.
Ben je bekend met de => en =< operatoren ?

kolom C hoort er wel in de formule thuis maar heeft alleen niets te maken met dit probleem.

Ja, bekend met de operatoren. Hoe ik dat kunnen gebruiken om mijn probleem op te lossen?
Dat van de tabel begrijp ik, ga het proberen.

Laatst bewerkt:
welke versie gebruik je?
een tabel met voorwaarden zou fijn zijn maar anders is als je excel 2019 of 365 gebruikt kun je naar functie ALS.VOORWAARDEN() kijken dan heb je minder last van het nesten. en kun je per reeks voorwaarden een waarde kiezen.

welke versie gebruik je?
een tabel met voorwaarden zou fijn zijn maar anders is als je excel 2019 of 365 gebruikt kun je naar functie ALS.VOORWAARDEN() kijken dan heb je minder last van het nesten. en kun je per reeks voorwaarden een waarde kiezen.

Heb de formule aangepast naar een als.voorwaarden. Heb nog niet mijn gehele probleem opgelost maar ben al een heel eind. Kan jij mij misschien vertellen waar ik iets meer informatie kan vinden over het werken met een tabel met voorwaarden? Misschien kan dat de rest van mijn probleem oplossen. Ik weet hoe je een tabel moet maken. Bedankt alvast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan