• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Msg box

• Onderwerp starter Onderwerp starter flats
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

flats

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2015
Goede middag beste allemaal
Al een lange tijd geleden dat ik hier om raad vroeg maar heb er nu nog eens eentje
Ik gebruik namelijk een MSG BOX in een excel blad en stel vast dat wanneer
de MSG BOX actief is (of wacht op een input) het niet mogelijk is om doorheen het blad te scrollen
of een cel te selecteren. Kan dat op een of andere manier omzeild worden?

Met vriendelijke groet, Fernand

Wat wil je bereiken?
Het kan zijn dat een msgbox niet de juiste oplossing is voor je probleem.
Misschien kan het met een userform afhankelijk van je probleem.

Laatst bewerkt:
Mogelijkheid scrollen

Gewoon de mogelijkheid om te scrollen tijdens de actief zijnde MSG Box

Een messagebox toon je om de gebruiker een berichtje (=message ;)) te geven. Waarom zou je daar dan bij moeten scrollen?

Dat kan alleen als je, zoals alphamax al zei, zelf een "messagebox" maakt middels een userform.
Deze open je dan met de modeless optie.

Waarom wil je scrollen tijdens een messagebox?
Een messagebox is om jou een mededeling te doen, waarvan je kennis neemt, en dan zo snel mogelijk weg klikt.
B.v. "Je mag alleen maar datums invullen."

Een messagebox toon je om de gebruiker een berichtje (=message ;)) te geven. Waarom zou je daar dan bij moeten scrollen?

Omdat ik alle resultaten van een eerste deel van een macro wil zien

Dan kan je in de VBA code die de messagebox opent ook eerst daar naar toe scrollen.

Met deze code selecteer je een cel "A1" op sheet "Blad1" en scrol je daar naar toe.
Code:
Application.Goto Sheets("Blad1").Range("A1")

Afhankelijk van waar je naar toe wilt misschien nog wel de True optie toevoegen:
Code:
Application.Goto Sheets("Blad1").Range("A1"), True

Laatst bewerkt:
Dan kan je in de VBA code die de messagebox opent ook eerst daar naar toe scrollen.

Ik heb drie kolommen waarvan ik één per één de resultaten wil zien, echter is het aantal rijen die voldoen aan de voorwaarde soms te groot om allen te zien zonder te scrollen

En wat staat er dan in de messagebox?
En is het wel een msgbox?
Want met een echte msgbox kan je geen knoppen maken waarmee je uit resultaat 1, 2, of 3 kan kiezen.

Tijd voor een voorbeeldbestandje met de kern van het probleem.

Laatst bewerkt:
En wat staat er dan in de messagebox?
En is het wel een msgbox?
Want met een echte msgbox kan je geen knoppen maken waarmee je uit resultaat 1, 2, of 3 kan kiezen.

Er wordt gewoon gevraag of er al dan niet in een volgende colomn moet gezocht worden

Zoals al eerder vermeld, maak er zelf een "messagebox" voor middels een userform.

Laatst bewerkt:
Zoals al eerder vermeld, maak er zelf een "messagebox" voor middels een userform.

Ik dacht aan een simpele oplossing, zal later eens kijken wat ik kan zoals U voorstelt, helaas gaat het om 28 opzoekingen die in 3 kolommen kunnen voorkomen en heb ik wat tijdsgebrek :)

Dat kan nog steeds met 1 en dezelfde userform.

Misschien dat je hier alvast wat aan hebt.
Druk op de knop Bericht om de "messagebox" te openen.
Die "messagebox" kan je verplaatsen naar waar je maar wilt en je kan normaal in het werkblad navigeren.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan