Als ik in het vak het juiste type intik wordt het wel netjes aangevuld met de juiste vervolgkeuzes op alfabet gesorteerd. Als het zoekveld openklapt naar onderen zie ik echter niet de update van de mogelijke keuzes uit de database waaruit ik zou willen kunnen kiezen.
Zoals je hebt gemerkt, is het nog steeds niet duidelijk. Bij mij ook niet overigens, ik sluit me netjes aan bij de anderen

. Wél krijg ik een vermoeden, namelijk: het artikelnummer dat je intypt staat
niet in de lijst. Je schrijft namelijk dat als je een
bestaand artikel intypt (althans: begint met bestaande begintekens) dat je het artikel wél vindtt. Maar dus níet als je een artikelnummer intypt dat (nog) niet in de keuzelijst staat.
Als dat zo is, dan zijn daar wel oorzaken voor aan te wijzen. Om te beginnen: het artikel dat je zoekt staat niet in de lijst. Bijvoorbeeld doordat de lijst is gefilterd op andere artikelnummers. In dat geval moet je het artikel uiteraard eerst toevoegen.
Het feit dat je een tabel hebt met met tienduizenden artikelen duidt er wellicht op, dat je tegen de fysieke grenzen (65536 records) van de keuzelijst aanloopt. Nog afgezien van het feit dat het volslagen onwerkbaar is, een keuzelijst met duizenden records. Dikke s tront en zo, daar moet je aan denken

. Moet je niet eens wíllen! Het type koppeling maakt daarbij (dit voor noella) niet uit.
Wat in dat geval véél handiger is: filter de keuzelijst
voordat je hem openklapt. Bijvoorbeeld door in een tekstvak op het formulier (laten we hopen dat je via een formulier werkt, en niet in een query, zoals het plaatje suggereert) een 'voorselectie' te maken die je dan gebruikt om de keuzelijst 'live' te filteren door daarmee de Recordbron te filteren. Dan kom je vermoedelijk wél tot een bruikbaar resultaat.