• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sub- en superschrift in samengestelde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

HulpCharlie

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2018
Aan iedereen

Bij het samenstellen van cellen met een tekst kan ik een deel van tekst niet in super- of subschrift zetten.
Een functie heb ik niet gevonden.

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt

Bijlagen

Dat kan niet met tekst die door een formule is samengesteld. Individuele karakteropmaak is alleen mogelijk met handmatig ingevoerde tekst.

Een functie heb ik niet gevonden.
Als het niet in de knoppenbalk zit, kan het ook niet :). En dat komt omdat je teksteigenschappen binnen een cel alleen op specifieke tekst kan loslaten. En bij formules is daar geen sprake van. Kijk maar naar dit voorbeeldje:
Code:
Sub mcrSubSuper()    ActiveCell.FormulaR1C1 = "Dit is Superscript, dit is Subscript"
    With ActiveCell
        .Font.Size = 20
        .Characters(Start:=8, Length:=11).Font.Superscript = True
        .Characters(Start:=28, Length:=9).Font.Subscript = True
    End With
End Sub

Dan zie je dus dat je de eigenschappen op een exact punt moet laten starten, en de lengte ook moet aangeven. Bij een combinatie van celverwijzingen is de lengte in jouw geval niet 11 of 9, maar in beide gevallen 2 tekens. Dat werkt dan natuurlijk niet. Nog afgezien dat de startpositie in een formule nooit overeenkomt met het resultaat​ van de formule.
De enige optie is dan om het resultaat van de cel om te zetten naar de uiteindelijke waarde, en die met dit voorbeeldje opmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan