• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel weet niet te omschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamineco

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2021
Het betreft het volgende:
Een maandbestand bijv. dec.xlsm krijgt de gegevens via een macro uit het bestand 'mutaties.xlsm'.
Daarna wordt 'mutaties.xlsm' gerenamed naar 'dec_mut.xlsm'.
Alle mutatie bestanden voor de maanden zijn gerenamed.
Als vervolgens de bestanden nov.xlsm en dec.xlsm worden geopend zijn de cijfers in nov.xlms gelijk geworden
aan de cijfers in dec.xlsm. Ra,ra?

Tja, zolang je niet schrijft dat alle maandbestanden dezelfde gegevens en cijfers laten zien, lijkt mij dat er sprake is van een menselijke fout. Of je bent pas in november begonnen met het systeem, dat kan natuurlijk ook :).

De maandbestanden(doelbestand) hebben een eigen naam. Ook de mutatie-bestanden (bronbestand) hebben een eigen naam.
Daarom is het onduidelijk waardoor bij 2 geopende maandbestanden deze dan dezelfde cijfers hebben.
De maandbestanden zijn qua layout gelijk.
Verder werk ik hier al langer mee.

excel

Betreft Doel en bronbestand.
Als ik het doelbestand open bij een gesloten bronbestand krijg ik in de cellen van het doelbestand #WAARDE!.
Bij het openen van het doelbestand met een open bronbestand krijg ik de correcte waarde.
Oorzaak?

@jamineco ik heb jouw twee vragen samengevoegd en deze in het excel forum gezet omdat daar jouw vraag over gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan