• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen met een waarde >0 wissen via VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

RemcoFR

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2020
Ik heb een Excel tool gemaakt om offertes in te maken, waarbij ik in kolom K, per product het aantal stuks opvoer om de totaalprijs te berekenen. Nu zou ik graag in één keer alle cellen waar een waarde groter dan 0 in staat willen wijzigen in 0.
Heel kolom K wijzigen gaat niet, omdat er ook tussenkopjes in kolom K staan. Het gaat dus enkel om getallen >0.
Kan iemand me helpen hoe ik dit het beste kan aanpakken via VBA?

Alvast bedankt voor de hulp!

Zou je een voorbeeldbestand kunnen plaatsen?

Is kolom selecteren > Selecteren speciaal > Constanten > Getallen en deleten geen optie?

Ik heb even een nieuw bestandje gemaakt, met daarin de opzet, maar zonder de werkelijke data. In dit bestandje gaat het om kolom D, waarvan in de cellen waarin een waarde >0 staat zou willen wijzigen in 0.

Bijlagen

Is kolom selecteren > Selecteren speciaal > Constanten > Getallen en deleten geen optie?

In het originele bestand zijn er nog meer kolommen, met bijvoorbeeld kortingspercentages, die ik zou willen aanpassen in 0. Als ik weet hoe ik het voor 1 kolom moet doen, dan kan ik diezelfde formule ook voor andere kolommen toepassen.

De VBA code:

Code:
Sub M_snb()
   Columns(4).SpecialCells(2, 1) = 0
End Sub

De VBA code:

Code:
Sub M_snb()
   Columns(4).SpecialCells(2, 1) = 0
End Sub

Tnx! Kun je me ook uitleggen wat deze code precies inhoudt? Dan kom ik een volgende keer zelf misschien al een stapje verder.

kijkt in de vierde kolom( columns(4) naar cellen die ingevuld zijn(specialcells(2 )en die een numerieke waarde (,1) ) bevatten en geef die cellen de waarde 0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan