wordprocessor/pdf/bookmark vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Radiotoestel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2023
Hallo

Als ik het pdf programma pdf xchange editor gebruik kan ik een woord of zin selecteren
en dan op het geselecteerde woord/zin een rechtermuiklik doen en dan kiezen voor
bookmark toevoegen, het woord is dan direct toegevoegd in het deelvenster bookmarks.
Klik je op een bookmark dan ga je direct naar dat woord in de tekst, snel en handig.

Ik kan zoiets wel in word maken maar via een omweg: bookmark toevoegen, een naam
geven en vervolgens een link maken naar die bookmark in de tekst, erg omslachtig.

Bestaat er een wordprocessor waar dat net zo (snel) kan zoals in de pdf xchange editor:
woord selecteren-bookmark toevoegen-klaar.

Ik ben al een flinke tijd aan het zoeken geweest maar nog geen resultaat en ik wil liever
niet alleen toegewezen zijn op dat pdf programma.

Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt:
Ik kan zoiets wel in word maken maar via een omweg: bookmark toevoegen, een naam geven en vervolgens een link maken naar die bookmark in de tekst, erg omslachtig.
Ik snap niet waarom je appels met peren vergelijkt (of wil vergelijken). Een tekstverwerker is iets totaal anders als een pdf reader. Boven geef je er blijk van dat je de bladwijzerfunctie van Word niet (goed) kent, want jouw beschreven methode is helemaal niet nodig: zodra je een bladwijzer hebt gemaakt, kun je er op exact dezelfde manier naar toe springen als in de door jou aangehaalde pdf reader. Eigenlijk is de hele werkwijze in Word dus zo goed als hetzelfde :).

De vraag is natuurlijk (daar begon ik min of meer mee) waarom je de vraag uberhaupt stelt: een tekstverwerker gebruik je om teksten te maken, en een reader om teksten te lezen. In dat laatste proces kan het handig zijn om bladwijzers te gebruiken, zeker als je een pdf vaker opent. Bij het maken van een tekst is het doorgaans minder vaak nodig, al kan het handig zijn om bij het openen van een document waar je aan gewerkt hebt gelijk naar de plek te springen waar je gebleven was (kan; zonder bladwijzer zelfs :)). Of naar het eind van het document, zodat je verder kan gaan met de tekst. (kan uiteraard ook). Daarnaast zul je bij grotere documenten met koppen werken, en die zijn van zichzelf al bladwijzers. Dus daar hoef je ook niets voor te doen. Ik vraag me dus af waarom je de vraag gesteld hebt :).

Overigens kun je in Word het maken van bladwijzers, en het springen er naar toe, versimpelen met wat macro's die je aan een toetscombinatie hangt. Werkt denk ik het snelst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan