Goedemorgen,
Op ons werk wordt bijgaand bestand via een website gegenereerd (meerdere keren per dag).
Onze afdeling heeft echter maar 13 bepaalde kolommen nodig dus iedereen zit dit bestand, telkens wanneer men deze opnieuw via de site ophaalt, te bewerken totdat ze de benodigde kolommen overhouden.
Nu heb ik dit via 'macro opnemen' redelijk vereenvoudigd maar is het nog niet zoals ik wil.
Graag zou ik het volgende nog aan de macro toegevoegd willen hebben..
Indien in een rij de kolom 'Document Number' blanco is (of een - bevat) dan moet betreffende regel verwijderd worden.
Indien in een rij de kolom 'Document Status' Canceled bevat dan moet betreffende regel verwijderd worden.
Indien in een rij de kolom 'Inspection Blocks' een cijfer 1 t/m 9 bevat (eventueel met letter erachter) dan moet betreffende regel verwijderd worden.
Kort samengevat:
- alleen regels met een document nr. blijven over
- regels waarvan het document is gecanceld worden verwijderd
- regels met een inspection blocks worden verwijderd
Ik heb geprobeerd om dit ook via de 'macro opnemen' functie te doen maar merkte dat er soms regels werden verwijderd terwijl dit niet de bedoeling was..
Wie zou deze 3 voorwaarden in de macro kunnen verwerken?
Alvast bedankt,
Grt rmk
Bekijk bijlage ExportResults_office_MKR001_Tue May 02 02_20_45 CEST 2023.xls
Zo moet het bestand er ongeveer uit gaan zien..

Op ons werk wordt bijgaand bestand via een website gegenereerd (meerdere keren per dag).
Onze afdeling heeft echter maar 13 bepaalde kolommen nodig dus iedereen zit dit bestand, telkens wanneer men deze opnieuw via de site ophaalt, te bewerken totdat ze de benodigde kolommen overhouden.
Nu heb ik dit via 'macro opnemen' redelijk vereenvoudigd maar is het nog niet zoals ik wil.
Graag zou ik het volgende nog aan de macro toegevoegd willen hebben..
Indien in een rij de kolom 'Document Number' blanco is (of een - bevat) dan moet betreffende regel verwijderd worden.
Indien in een rij de kolom 'Document Status' Canceled bevat dan moet betreffende regel verwijderd worden.
Indien in een rij de kolom 'Inspection Blocks' een cijfer 1 t/m 9 bevat (eventueel met letter erachter) dan moet betreffende regel verwijderd worden.
Kort samengevat:
- alleen regels met een document nr. blijven over
- regels waarvan het document is gecanceld worden verwijderd
- regels met een inspection blocks worden verwijderd
Ik heb geprobeerd om dit ook via de 'macro opnemen' functie te doen maar merkte dat er soms regels werden verwijderd terwijl dit niet de bedoeling was..
Wie zou deze 3 voorwaarden in de macro kunnen verwerken?
Alvast bedankt,
Grt rmk
Bekijk bijlage ExportResults_office_MKR001_Tue May 02 02_20_45 CEST 2023.xls
Zo moet het bestand er ongeveer uit gaan zien..