Notepad naar HTML Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Beste lezer,

Ik heb een vaste tekst in Notepad (moet notepad zijn, want komt uit een bepaalde software, waar alleen notepad in staat):

[Header]
Dit is de header tekst
[Text]
Bla bla bla

Dit notepad tekstje wordt automatisch door de software geladen in Outlook mail en komt er prima in te staan.
Alleen: Ik moet voor iedere mail eerst de HTML handmatig aanzetten in Outlook, anders krijg ik platte tekst.

Ik denk dus dat ik [Text] in notepad moet wijzigen naar [....??] om standaard in Outlook HTML te krijgen.
Weet iemand wat ik tussen de [ ] zou moeten zetten, zodat ik niet iedere keer Tekst opmaken => HTML hoef in te geven in Outlook?

Dank!!

Frans

Ik denk dus dat ik [Text] in notepad moet wijzigen naar [....??] om standaard in Outlook HTML te krijgen.
Dat denk je dan, denk ik, toch wel een beetje verkeerd. Sowieso heeft Notepad niets met je probleem te maken, want dat is een ascii tekstverwerkertje, dat alleen kale tekst uitspuugt. Dat kun je met elk programma inlezen, en dat doet dus verder niets met de inhoud. Outlook dus óók niet, want een simpel ascii tekstbestand is nu eenmaal precies dat: een simpel tekstbestand. En dat wordt dus als je dat inleest óók als een Tekst bestand ingelezen. De enige manier om daar HTML opmaak van te maken is als je dat in Outlook gaat programmeren. Dat heeft dus niets met je 'koppen' te maken. Hooguit dat het programma dat je gebruikt dan de kopjes gebruikt om te bepalen wat waar komt te staan. Maar omdat het een tekstbestand is, moet je ofwel in de code van dat programma gaan morrelen (wat wel niet zal kunnen/mogen) ofwel zelf een macro in Outlook maken die de mail omzet naar HTML. En dat kost net zoveel tijd (macro opzoeken en starten) als in Outlook op de HTML knop drukken.

ah, super duidelijk. Nog 1 vraag als het mag:
In plaats van een macro aan te maken in Outlook: Is het mogelijk om Outlook automatisch standaard voor alle mails op HTML te zetten?
Is dat ergens in te stellen?

Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan