• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 antwoord over meerdere cellen met meerdere voorwaarden

• Onderwerp starter Onderwerp starter IvM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IvM

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2023
Geen idee of het mogelijk is maar ik zou graag in cel G10 het volgende willen:
- als in F10:F15 1 of meerdere Fail in staat dan geeft G10 als antwoord: Fail
- als in F10:F15 1 of meerdere S2 geeft dan geeft G10: Perform S2
- als in F10:F15 alles Pass dan geeft G10: Pass

Dit lukt mij voor een enkele cel wel maar niet als het voor alle 6 samen in 1 samenvatting moet.
Wie kan mij helpen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat wil je voor een uitslag als er 2 maal S2 staat én 2 maal Fail
correctie:

Wat wil je voor een uitslag als er zowel S2 als Fail in staat.

Laatst bewerkt:
Wat wil je voor een uitslag als er 2 maal S2 staat én 2 maal Fail

Owja dat is ook nog een mogelijkheid. Dan gaat Fail voor op S2. Dus Fail.

Heb trouwens de bijlage aangepast. Zag dat ik nog een bedrijfslogo vergeten was weg te halen...

Code:
=IF(COUNTIF(F17:F22;"pass")=6; "pass";IF(COUNTIF(F17:F22;"fail")>0; "fail";IF(COUNTIF(F17:F22;"s2")>0; "S2";"")))
Probeer het hier eens mee

IvM,

welkom oop Helpmij.nl!

het wordt zeer op prijs gesteld om een vraag a.d.h.v. een voorbeeld Excelbestand toe te lichten.
Voor deze ene keer heb ik dat zelf gemaakt ;)

Bijlagen

IvM,

welkom op Helpmij.nl!

het wordt zeer op prijs gesteld om een vraag a.d.h.v. een voorbeeld Excelbestand toe te lichten.
Voor deze ene keer heb ik dat zelf gemaakt ;)

Dank je wel maar ik dacht dat mijn voorbeeld bestandje genoeg was :confused:

Dank je wel maar ik dacht dat mijn voorbeeld bestandje genoeg was :confused:

Toen ik je vraag las was er nog geen voorbeeldbestandje

Vervolg vraag

En als ik nou wil combineren:
Dat G10 als cel B7 kleiner is dan 97,5 een Fail geeft, die alle andere waardes overrulled.
En dat als B7 wel groter is dan 97,5 dat dan de aantallen pas om de hoek komen kijken?
Dus deze =ALS(AANTALLEN.ALS(F10:F15;"pass")=6;"pass";ALS(AANTALLEN.ALS(F10:F15;"fail")>0; "fail";ALS(AANTALLEN.ALS(F10:F15;"s2")>0; "S2";"Pass")))

Is dat te combineren?

Code:
=[COLOR="#FF0000"]ALS(B7<97,5;"Fail";[/COLOR]ALS(AANTALLEN.ALS(F10:F15;"pass")=6;"pass";ALS(AANTALLEN.ALS(F10:F15;"fail")>0; "fail";ALS(AANTALLEN.ALS(F10:F15;"s2")>0; "S2";"Pass")))

Code:
=[COLOR=#FF0000]ALS(B7<97,5;"Fail";[/COLOR]ALS(AANTALLEN.ALS(F10:F15;"pass")=6;"pass";ALS(AANTALLEN.ALS(F10:F15;"fail")>0; "fail";ALS(AANTALLEN.ALS(F10:F15;"s2")>0; "S2";"Pass")))
Super fijn dat er mensen zo snel reageren! Ik dacht dat ik dat had gedaan maar kreeg een foutmelding. Zal wel een ; verkeerd gezet hebben of iets in die richting. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan