• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

% uitrekenen tov vorige maand (maar dan met dropdown menu)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bessynatorrrr

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2023
Goedendag,

Af en toe stel ik hier een vraag maar wist mijn vorige inlog niet meer dus vandaar even mijn nieuwe profiel. Vind het leuk om in Excel te werken en dashboards te ontwikkelen en soms kom ik er even niet uit en heb ik wat hulp nodig. Vandaag mijn vraag :)

Het is een budget die bijhoud wat elke maand de inkomsten zijn bijvoorbeeld. Elke nieuwe maand, komt er een getal bij. Wanneer je de huidige maand selecteert in het dropdown menu zie je het bedrag wat je deze maand hebt verdiend bijvoorbeeld. Nu wil ik graag weergeven in percentages wat de groei, of daling is ten opzichte van de vorige maand.

Heb nu een aantal formules geprobeerd maar kom er helaas niet uit. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Mocht je meer vragen hebben stel ze dan gerust. :d

Kevin.

Bijlagen

Met deze formule in C16 moet dat lukken

=+C15/INDEX($C$2:$N$2;1;VERGELIJKEN(B14;$C$1:$N$1;0)-1)-1

Met deze formule in C16 moet dat lukken

=+C15/INDEX($C$2:$N$2;1;VERGELIJKEN(B14;$C$1:$N$1;0)-1)-1

Dit is echt fantastisch. Dankjewel het werkt.

Ik raak gelijk in de vergelijksfase en wil dan zeg maar bijvoorbeeld juni met het begin (jan) uitrekenen. Hoe werkt de formule dan?

Nogmaals bedankt echt wordt enorm gewaardeerd!

Als je elke maand met januari wil vergelijken dan volstaat

+C15/C2

maar als je het toch in de functie wil gieten dan zou ik het zo kunnen

Code:
=+C15/INDEX($C$2:$N$2;1;VERGELIJKEN("Jan";$C$1:$N$1;0))-1

of
Code:
=+C15/INDEX($C$2:$N$2;1;1))-1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan