Dukkel
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 17 feb 2016
- Besturingssysteem
- Win11 Prof NL
- Office versie
- Office365
Hallo Allemaal
Ik heb van m'n broer een grote Western Digital RED 8TB schijf gekregen met problemen.
De schijf draait en ik kan hem ook "zien" in de verkenner en in MiniTools.
Maar hij blijkt MBR geformatteerd en MiniTools geeft aan dat het een "Bed disk" is.
De MBR kan ik niet veranderen in GPT, maw de schijf laat zich niet manipuleren.
Met Testdisk kan ik het SerieNr: zien 7SGWYWTC en bovendien een analyse doen van de cylinders zien (zie afbeelding 2)
Wat kan ik nu doen om die MBR formattering te verwijderen en te vervangen door een GPT formattering?
Met vriendelijke groeten
Dukkel
De HDD laat zich wel Analyseren, dus ik kan er wel "opkomen", en geeft tevens het SerieNR aan, dus laat zich ook "lezen"
Ik heb van m'n broer een grote Western Digital RED 8TB schijf gekregen met problemen.
De schijf draait en ik kan hem ook "zien" in de verkenner en in MiniTools.
Maar hij blijkt MBR geformatteerd en MiniTools geeft aan dat het een "Bed disk" is.
De MBR kan ik niet veranderen in GPT, maw de schijf laat zich niet manipuleren.
Met Testdisk kan ik het SerieNr: zien 7SGWYWTC en bovendien een analyse doen van de cylinders zien (zie afbeelding 2)
Wat kan ik nu doen om die MBR formattering te verwijderen en te vervangen door een GPT formattering?
Met vriendelijke groeten
Dukkel

De HDD laat zich wel Analyseren, dus ik kan er wel "opkomen", en geeft tevens het SerieNR aan, dus laat zich ook "lezen"

Laatst bewerkt: