Probleem Nvidia videokaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter vinie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet wat voor een games u op deze pc wilt spelen, maar de meest moderne games zullen er nooit goed op werken, daar is de pc en al zijn onderdelen niet krachtig genoeg voor.
Verder is het geheugen erg krap (4G) voor windows 10. Voor games te kunnen spelen moet daar toch minstens 16 G in zitten. Verder is het DDR2 geheugen, dus ook niet al te snel en dan zijn de geheugen bankjes er ook nog eens 3 (2x1 GB en 1 maal 2GB) en weet ik weet niet zeker hoe het systeem daar mee omgaat. Altijd is het beter om even aantallen geheugenbankjes te hebben die bovendien allen identiek zijn.

Dus voor gaming vrees ik dat deze pc niet geschikt is.

Voor het gewone huis-tuin-en-keuken werk kan ie nog best leuk functioneren.
Hier wat tips om een Windows 11 pc sneller te maken (de meeste tips gaan ook op voor windows 10):
https://www.sr-pc-hulp.nl/Windows_11_sneller_maken.pdf

De Windows Search service is wel actief.
Schijfruimte houdt niet over en de Seagate is al een oude harde schijf.
Het moederbord DP965LT wordt niet meer ondersteund met de, waarschijnlijk, uiterst noodzakelijke chipset drivers vanaf 2015. Drivers voor Windows 10 zijn er nooit geweest. Oplossing zou zijn om de installatieschijf van de computer te gebruiken voor installatie van de chipset drivers op de oudere Windows versie. Vista misschien...
Er zijn toch wel programma's geïnstalleerd dus zie daar eerst vanaf en kuis de computer eventueel met AutoRuns. Zaken als Steam kunnen actief zijn vanaf het opstarten.
Stel het virtueel geheugen lager dan aanbevolen in en even groot minimaal als maximaal.
Bij deze gedateerde computer de geboden adviezen voor het afslanken van Windows gebruiken. In het systeemvakje hoeven ook geen stuurprogramma's voor gewoon stereo geluid en WiFi te zijn. Alleen Windows op een map met drivers wijzen wanneer er om wordt gevraagd.

Je kan gaan zoeken naar toepassingen die nog redelijk goed werken, vergevingsgezind zijn of veel geduld oefenen maar een nieuwe computer zal stil en energie zuiniger zijn. Succes

Hoi.

Na een aantal dagen ben ik weer met deze pc bezig.
Heb de Broncontrole open maar wat wil je daar precies van weten?

Nee er draait geen virusscanner enz. op.

Maar ook bij diverse pc fixers gevraagd.
Het komt er nu echt op neer dat mijn moederbord erg oud is.
Een upgrade moederbord is bijna een nieuwe pc goed koper.

Dus ga verder ernaar kijken welke wat 2e hands bij mij past.
Wil niet meer dan 500 euro uit geven.

Vriendelijk bedankt,
Vinie

Moet ik anders voor alle zekerheid terug naar W7 ?

vinie

Wellicht dat inderdaad de pc met Windows 7 nog een beetje vooruit wil komen, maar ik zou toch naar een nieuwe gaan kijken als ik u was, want zo'n oude pc gaat vroeg of laat kuren vertonen.

Kan ik dan de SSD kaart die erin zit, eruit halen en in de andere pc plaatsen?

Kan ik dan de SSD kaart die erin zit, eruit halen en in de andere pc plaatsen?[/QUOT

ja hoor, dat kan. Maar veeg hem dan wel eerst schoon, want nu staat daar de huidige windows nog op.
In principe kan het wel met de huidige windows. Dan zoekt ie zelf wel alle bijbehorende drivers voor de nieuwe spullen erbij, maar dat zou dan wel eens een wat krikkemikkige windows kunnen worden. Beter is om met een schone lei te beginnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan