• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

3e, 4e en 5e datum na operatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

PedroJV

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2018
Goedemiddag Forumleden.

Als ik een lijst met patienten (patientnrs) heb met hun operatiedatum en ik zou daar aan toe willen voegen een veld met 3 labwaardes, die de 3e, 4e en 5e dag na die operatie beschikbaar zijn (vanuit een apart werkblad met de patientnrs, uitvoerdatum en labresultaat), is dat mogelijk?
Zo ja, dan maak ik graag een voorbeeldbestand

Vast wel, maar met een voorbeeldje is dat definitiever te zeggen.

Dan zou ik er meteen 3 velden van maken.

Dank jullie, ik zal na het weekeinde een voorbeeld bestand plaatsen.

Goedemorgen, hierbij het voorbeeld bestand.

Hopelijk is het nu duidelijk voor jullie en kunnen jullie een oplossing hiervoor maken.

Bijlagen

Voor Excel 365, blad Uitkomst, cel C2:
Code:
=TRANSPONEREN(WEGLATEN(FILTER(Lab!D$2:D$10;(Lab!A$2:A$10=A2)*(Lab!C$2:C$10="CRP");"");1))
Is CRPdag3 niet CRPdag2? Je wilt alleen de eerste CRP waarde weglaten volgens je voorbeeld.

Mocht je slechts 3 waarden willen dan wordt de formule nog iets langer:
Code:
=TRANSPONEREN(NEMEN(WEGLATEN(FILTER(Lab!D$2:D$10;(Lab!A$2:A$10=A2)*(Lab!C$2:C$10="CRP");"");1);3))

Mooie compacte oplossing als het "resultaat" in het voorbeeld in de daadwerkelijke sheet ook altijd een getal is, en geen tekst o.i.d. Werkt ook in alle versie van Excel...

Voor Excel 365, blad Uitkomst, cel C2:
Code:
=TRANSPONEREN(WEGLATEN(FILTER(Lab!D$2:D$10;(Lab!A$2:A$10=A2)*(Lab!C$2:C$10="CRP");"");1))
Is CRPdag3 niet CRPdag2? Je wilt alleen de eerste CRP waarde weglaten volgens je voorbeeld.

Mocht je slechts 3 waarden willen dan wordt de formule nog iets langer:
Code:
=TRANSPONEREN(NEMEN(WEGLATEN(FILTER(Lab!D$2:D$10;(Lab!A$2:A$10=A2)*(Lab!C$2:C$10="CRP");"");1);3))
Hallo AlexCEL, CRPdag3 is echt CRPdag3. Het gaat niet alleen om de eerste CRP dag na operatie. Er zou ook nog een CRP waarde op 2e dag kunnen zijn.

Mochten er aanvullende vragen zijn n.a.v. de testen horen we het vast wel. Succes ermee.

bedoel je zoiets?
Beste emields, bedankt voor je oplossing, deze werkt perfect voor CRP.
Alleen in de zelfde CRP tabel staan ook waardes voor Leucocyten.
Ik heb de tabel voor CRP en leucocyten gescheiden vanuit de stamtabel.
Die voor CRP deed het dus perfect, alleen voor leucocyten, na aanpassen van de formule, niet.
Ik krijg alleen "0" als uitkomst, maar er zouden zeker waardes opgehaald moeten worden.
Ook heb ik CRP in formule laten staan en in de derde kolom "onderzoek" leucocyten aangepast in CRP.
Ook zijn alle gegevenstypes hetzelfde.
Ik begrijp er niets van.

Wat zou er fout kunnen gaan?

plaats dan een relevant voorbeeld, in uw voorbeeld is nergens leucocyten te vinden.

Beste Emields,

ik heb het probleem al gevonden.
Omdat de dataset 10000-den records betrof, heb ik eerst geprobeerd met een beperkte set.
Dat werkte, alleen was ik bij de leucocyten vergeten dat er voor een groot deel ook waardes stonden, met de amerikaanse notatie, met een punt en deze waren niet als getallen weggeschreven. Nadat ik deze met de funktie "numerieke.waarde" heb omgezet, werkt het allemaal perfect.
Nogmaals dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan